ورزشی

برانکو: النصر رونالدو دارد، پرسپولیس یحیی!

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در گفتگویی با ایران ورزشی درباره تقابل سرخپوشان با ستارگان النصر عربستان صحبت کرده و با اشاره به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ عنوان کرده که پرسپولیس باز هم می‌تواند به فینال این مسابقات صعود کند و حتی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

آقای برانکو! در ابتدا در مورد لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنید و حضور تیم‌های ایرانی در این مسابقات مهم.
لیگ قهرمانان بزرگ‌ترین و بالاترین رقابت باشگاهی در آسیا است. تیم‌های خوبی در این مسابقات حاضر می‌شوند، بخصوص تیم‌های عربی که این تیم‌ها همه ساله به خوبی تجهیز می‌شوند، امسال هم این اتفاق برای تیم‌های عربستانی افتاد و این تیم‌ها بازیکنان خوبی از سراسر دنیا جذب کردند. این موضوع باعث می‌شود تا کار سایر کشورها برای کسب نتیجه در لیگ قهرمانان سخت‌تر شود.

پرسپولیس در حال حاضر با برخی مشکلات روبه‌رو است و این تیم در خط حمله مهاجم تخصصی به اندازه کافی ندارد. بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟ به نظر شما پرسپولیس کنونی شرایط خوبی دارد؟
همانگونه که می‌دانید زمانی که در پرسپولیس بودم نتایج خوبی با این تیم گرفتم. ما هر فصل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان حضور داشتیم و در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹-۲۰۱۸ با تیمی که به قدر کافی قدرتمند نبود و کمبودهایی داشت، نتایج خوبی گرفتیم. در آن زمان بازیکنان متحد بودند و این موضوع باعث صعودمان به فینال آسیا شد. چیزی که اکنون از پرسپولیس دیدم این است که آنها یک تیم عالی و باتجربه هستند که می‌توانند امسال هم به مراحل بالای این مسابقات برسند و نتایج خوبی کسب کنند. همان‌گونه که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و این تیم پس از من و با حضور یحیی گل‌محمدی فینالیست آسیا شد. مسلماً پرسپولیس حتی شانس بالایی برای حضور در فینال و قهرمانی در آسیا دارد.

اما در حال حاضر تیم‌های عربستانی با جذب ستاره‌های بزرگ دنیا شرایط بهتری نسبت به تیم‌های ایرانی دارند. با این نظر موافقید؟
مسلماً حالا باشگاه‌های بزرگتری هستند که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند، بخصوص باشگاه‌های عربی که هرکدام آنها با جذب بازیکنان درجه یک جهان برای قهرمانی در این مسابقات معتبر می‌جنگند اما به هر حال این فوتبال است و نمی‌توان گفت این تیم‌ها چون رونالدو و بنزما و … را دارند از الان قهرمان هستند. لیگ قهرمانان امسال فرصت خوبی است برای بازیکنان و تماشاگران ایرانی است که با بازیکنان درجه یک دنیا مواجه شوند. تیم‌های ایرانی هم با وجود مشکلاتی که دارند، خوب می‌جنگند و بازیکنان ایرانی خوبی در این تیم‌ها حاضر هستند. بازیکنانی که حتی شرایط این را دارند که در تیم‌های اروپایی بازی کنند.

تیم النصر عربستان به عنوان یکی از تیم‌های همگروه پرسپولیس، امسال به خوبی توانست خود را برای حضور در این مسابقات آماده کند، این تیم حریف خطرناکی برای پرسپولیس نیست؟
بله، النصر با جذب بازیکنانی همچون رونالدو، مانه و بروزوویچ تیم خطرناکی به نظر می‌رسد اما بهتر است حالا در خصوص زیبایی‌های فوتبال صحبت کنیم. تماشاگران ایرانی همیشه این ستاره‌ها را از تلویزیون می‌دیدند اما لیگ قهرمانان آسیا باعث می‌شود تا هواداران از نزدیک این ستاره‌های محبوب را ببینند و از بازی آنها لذت ببرند. باید در کنار مسائل فنی از زیبایی‌ها هم صحبت کرد، نتایجی که در فوتبال کسب می‌شود باعث جذابیت آن می‌شود. هواداران فوتبال در کنار نتیجه، بازی زیبا می‌خواهند. این خوب بازی کردن باعث می‌شود که تمایل بیشتری برای تماشای تیم‌شان از ورزشگاه داشته باشند.

حضور این بازیکنان چقدر می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال در قاره آسیا شود؟
قطعاً حضور این ستاره‌ها به پیشرفت فوتبال آسیا کمک می‌کند و این بازیکنان می‌توانند الگوی خوبی برای سایر بازیکنان باشند. این شانس خوبی است برای اینکه بازیکنان آسیایی و ایرانی این ستاره‌ها را از نزدیک ببینند و نکاتی فنی را از نیز از آنها بیاموزند و در واقع از این بازیکنان الگوبرداری کنند. پیش از این نگاه هواداران فوتبال به فوتبال اروپا بود اما حالا با حضور این بازیکنان فوتبال آسیا شناخته‌تر می‌شود.

یکی از مسابقات پیش رو برای کشورهای آسیایی جام ملت‌ها است، فکر می‌کنید تیم ملی ایران بتواند در این مسابقات قهرمان شود؟
ایرانی‌ها تیم ملی و بازیکنان خیلی خوبی دارند که برخی از آنها در لیگ‌های برتر اروپا بازی می‌کنند. بازیکنان ایرانی زیادی هستند که در اروپا بازی می‌کنند و در مجموع ایران تیم فوق‌العاده‌ای دارد. من پیش‌بینی می‌کنم که در مسابقات جام ملت‌های آسیا ایران نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کند. تیم ملی ایران همیشه در آسیا در قامت یک مدعی بوده و در این دوره هم اینگونه خواهد بود. حضور سردار آزمون در رم اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال ایران است و این موضوع می‌تواند در کنار پیشرفت بازیکن، به پیشرفت تیم ملی کمک زیادی کند.

251251

دکمه بازگشت به بالا