اقتصادی

برداشت گوجه‌فرنگی از ۱۹۸ هکتار در بروجرد

اخبار ورزشی/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از سطح ۱۹۸ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با اخبار ورزشی، اظهار کرد: عملیات برداشت گوجه‌فرنگی از سطح ۱۹۸ هکتار بروجرد آغاز شده که عملکرد تولید ۶۰ تن در هکتار است.

وی تصریح کرد: در راستای تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم شیمیایی اولین مرحله مبارزه بیولوژیک با آفت پروانه مینوز گوجه‌فرنگی در بروجرد انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیکی هم با زنبور براکون در سطح ۸۰ درصد معادل ۱۲۰۰ هکتار انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: با رهاسازی زنبور براکن در سطح مزارع گوجه‌فرنگی توسط جهاد کشاورزی شهرستان تحت نظارت رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی به‌صورت رایگان انجام شد.

وی بیان کرد: در روش کنترل بیولوژیک آفات علاوه بر اینکه با این افت به‌صورت غیر شیمیایی مبارزه صورت می‌گیرد و محصول سالم‌تری تولید می‌شود در کاهش هزینه‌های کشاورزان در مبارزه با آفت بسیار صرفه‌جویی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: این آفت در صورت کنترل نشدن تولید محصول را در هر هکتار بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا