ورزشی

بررسی عملکرد ۲۷ بازیکنی که نیم فصل اول برای استقلال بازی کردند

بر اساس گزارش ها شفافتیم فوتبال استقلال نیم فصل اول لیگ برتر را با برتری یک بر صفر مقابل هواداران تهرانی آغاز کرد و با برتری 3 بر صفر مقابل نفت در مسجد سلیمان به پایان رسید. نتیجه 15 بازی این تیم 35 امتیازی شد و در پایان نیم فصل اول پیشتاز شد تا آبی ها با بهترین عملکرد بتوانند عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند.

برای استقلال در این 15 بازی 27 بازیکن به میدان رفتند که سیاوش یزدانی با 1337 دقیقه بیشترین تعداد بازی و بابک مرادی با 13 دقیقه کمترین تعداد بازی را داشتند و این تیم را برای نیم فصل دوم ترک کردند.

چگونه یزدانی پرکارترین استقلال شد

سیاوش یزدانی در نیم فصل اول رکورد قابل توجهی را به نام خود ثبت کرد و با 15 بار حضور در ترکیب اصلی و 1337 دقیقه بازی، پرکارترین بازیکن نیم فصل اول استقلال شد. یزدانی یکی از مهره های اصلی استقلال و یکی از بهترین مدافعان میانی نیم فصل پایانی لیگ بیست و یکم بود.

مدافع تیم ملی تنها 13 دقیقه از بازی تیمش را (به دلیل مصدومیت) از دست داد که 13 دقیقه پایانی بازی مقابل تراکتورسازی در هفته سوم را از دست داد که جای خود را به عارف آقاسی داد.

سیاوش یزدانی با 1337 دقیقه حضور در زمین پرکارترین بازیکن نیم فصل اول استقلال شد.

5 بعلاوه یک بازیکن برای هزار دقیقه

به جز سیاوش یزدانی، دقایق حضور چهار بازیکن دیگر استقلال از هزار دقیقه گذشت و یک بازیکن تنها به 2 دقیقه کاهش یافت تا به هزار دقیقه بازی در نیم فصل برسد.

مهدی مهدی پور با 15 بازی در 15 بازی، 14 بازی در ترکیب اصلی و 1205 دقیقه حضور در زمین، با کسب 3 امتیاز (مقابل فولاد) و 4 بار دومین بازیکن پرکار بعد از یزدانی است. او همچنین برای بازیکنانش کمک می فرستد. هم تیمی ها یکی از موثرترین بازیکنان در فاز حمله باشند.

پس از او کوین یمگا بهترین بازیکن نیم فصل استقلال با 7 گل، 2 پاس گل و یک ضربه پنالتی 7 بار برای آبی پوشان به میدان رفت. با آبی پوشان سومین بازیکن پرکار و پرکار شوید. و جعفر سلمانی با 1137 دقیقه حضور در زمین چهارمین بازیکنی است که از مرز 1000 دقیقه عبور کرده و 3 گل برای آبی ها به ثمر رسانده است.

امیرحسین حسین زاده که می توان او را پدیده این فصل استقلال نامید، در هر 15 بازی استقلال در نیم فصل اول به میدان رفت و در 13 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت. بازیکنی که سه گل هم به ثمر رساند با 1111 دقیقه حضور در زمین پنجمین بازیکن پرکار نیم فصل اول بود.

رکورد خالص به تنها دو دقیقه کاهش می یابد

سیدحسین حسینی که با 10 گل رکورددار بیشترین امتیاز در این فصل لیگ برتر است، ششمین بازیکن پرکار نیم فصل اول بود.

حسینی که فصل خوبی را پشت سر گذاشت، در نیم فصل 12 بار بازی کرد اما در 10 بازی دروازه هایش بسته شد و در مجموع تنها 3 بار دروازه اش باز شد که یک بار از روی ضربه پنالتی بود. بهترین عملکرد از همه. دروازه بانی که در نیم فصل اول بازی کرد را رها کنید. حسینی در نیم فصل 998 دقیقه برای استقلال به میدان رفت تا این رکورد را به نام خود ثبت کند هزاران دقیقه فقط 2 دقیقه است.

یکی دیگر از بازیکنان پرمشغله استقلال

از دیگر بازیکنان پرکار استقلال بعد از یزدانی، مهدی پور، سلمانی، حسین زاده و حسینی می توان به محمد دانشگر با 942، رودی زستد با 921 و مرادمند با 900 دقیقه حضور در زمین اشاره کرد.

نیک نفس، چشمی، غفوری، رضاوند، آقاسی، مطهری، خاقانی، قاسمی نژاد، رضایی، رمضانی، آذری، آزادی، مظاهری، مهری، جلالی، کریم زاده، صادقی و مرادی دیگر بازیکنانی بودند که در نیمه اول برای استقلال به میدان رفتند. فصل آنها می روند.

عملکرد 27 بازیکنی که در نیم فصل برای استقلال بازی کردند را ببینید
ارسلان مطهری بازیکنی کمتر از حد انتظار در نیم فصل استفاده کرد

موقعیت عجیب 2 مهاجم

امیرارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد مهاجمان باتجربه استقلال هستند که جایگاهشان در جدول حضور در زمین مسابقه عجیب به نظر می رسد. مطهری که بدون توجه به گل سالمش در شیراز که به اشتباه مردود اعلام شد با 2 گل همچنان جزو موفق ترین گلزنان آبی هاست، در نیم فصل 11 بازی انجام داد اما تنها در 2 بازی (2 هفته اول) ) او در ترکیب اصلی قرار داشت و هر دو بازی در نیمه دوم تعویض شدند.

مطهری سپس 9 بازی به عنوان بازیکن تعویضی و اغلب در دقایق پایانی انجام داد. او در دو سه دقیقه آخر تنها در 4 بازی مورد استفاده قرار گرفت. حضور مطهری در زمین 312 دقیقه بود و شاید همین آمار دلیل درخواست شیبه برای رفتن بود.

امین قاسمی نژاد که در ابتدای فصل جزو پر سر و صداترین خریدهای آبی ها بود، در نیم فصل هم جایی در بین بازیکنان پرمشغله نداشت. مهاجم 35 ساله آبی ها فقط 287 دقیقه در زمین حضور داشت و هفدهمین بازیکن در لیست شلوغ ترین تیم است. که در این دقیقه یک بار موفق به گلزنی می شود.

کم فعال ترین بازیکن

بابک مرادی تنها با یک بازی و 13 دقیقه حضور در زمین کم کارترین بازیکن نیم فصل اول بود. متین کریم زاده با 45، امیرعلی صادقی با 46، ابوالفضل جلالی با 51 و سعید مهری با 51 دقیقه حضور در زمین سایرین که کمترین حضور را در نیم فصل اول داشتند.

دکمه بازگشت به بالا