اقتصادی

بررسی چگونگی تجمیع حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل نود از بررسی موضوع تجمیع حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در خزانه داری کشور در جلسه این کمیسیون با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت خبر داد.

به گزارش اخبار ورزشی، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت، برای ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در نحوه اجرای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره تولید و توزیع در طرح دارویار و تجمیع حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

وی توضیح داد: وزیر بهداشت با اشاره به پیش نیازهای افزایش ظرفیت به ارائه گزارشی درخصوص نحوه اجرای این قانون پرداخت. همچنین درخصوص اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره تولید و توزیع در طرح دارویار نیز با توجه به اختلاف محاسباتی موجود در سامانه تی‌تک و رقم محاسبه شده توسط سازمان غذا و دارو برای بازگشت به بیت المال، مقرر شد گزارش کامل و عدد درست هر چه سریعتر به کمیسیون ارائه شود. 

خضریان اضافه کرد: مدتی است که کمیسیون به بحث تجمیع حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی در خزانه داری کل کشور و شفافیت مصارف و منابع مالی دانشگاه‌ها ورود کرده که بنا به گزارش مسئولان وزارت بهداشت این موضوع براساس قانون عملیاتی شده منتها راستی آزمایی و تایید تحقق این مسئله نیازمند گزارشات نهادهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات و جمع بندی آن در کمیسیون است.

وی در پایان با اشاره به ابراز نگرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عدم تحقق مطالبات قانونی وزارت بهداشت از محل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه تامین اجتماعی، هدفمندسازی یارانه‌ها و عدم پرداخت این منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه و پیش بینی مشکلات دارویی در ماه‌های آتی گفت: به منظور بررسی و اصلاح طرز کارهای غلط صورت گرفته در این زمینه مقرر شد فردا کمیسیون اصل ۹۰ جلسه‌ای فوری با حضور نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده دارو و همچنین مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه تشکیل دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا