ورزشی

برزگر: بودجه کشتی المپیکی نیست/ طالقانی: برنامه باید راهبردی باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، در این جلسه که محور اصلی آن سند ناوبری جمهوری اسلامی ایران بود ، رئیس جمهور فدرال با نشان دادن اسلایدها ، برنامه ها و برنامه های تدوین شده در این سند را برای شرکت کنندگان توضیح داد.

منصور برزگر در مورد سند راهبردی کشتی ادامه می دهد: “اگر قانون به درستی اجرا شود ، خوب است ، این سند هر کجا که برویم کار خوبی انجام داده است.”

وی گفت: یکی از مواردی که می تواند به کشتی کمک کند سالن ورزشی رایگان قهرمانان و کشتی گیران در هر استان است.

برزگر ادامه داد: در گذشته سالن های اجتماعات تهران مانند سالن توفیق ، سالن تیر تیرمیر هفتم و سالن پناهی شهریه ای به کشتی گیران نمی گرفتند و آموزش کشتی به صورت رایگان ارائه می شد.

دارنده مدال نقره المپیک گفت: “دیدگاه های مقامات ما المپیکی نیست ، در حالی که کشورهایی مانند روسیه ، چین و ایالات متحده ممکن است فوتبال خوبی نداشته باشند ، اما آنها همیشه در المپیک موفق هستند زیرا دیدگاه ها در این کشورها ورزش محور است.”

دارنده مدال طلای جهان با بیان اینکه تخمین های کشتی در رابطه با افتخارات وی در المپیک ناعادلانه است ، اظهار داشت: در حال حاضر همه تبلیغات مربوط به فوتبال است اما توجه زیادی به رشته ای که در المپیک مدال می گیرد توجه نمی شود.

وی افزود: باید در المپیک به رشته های مدال آور مانند کشتی ، وزنه برداری و تکواندو برآورد شود تا بتوانیم افتخار المپیک را ببینیم وگرنه نمی توان انتظار مدال داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در پایان سخنان خود گفت: با بودجه ای که به فدراسیون داده شده ، تغییر آن نیاز به هنر زیادی دارد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ، عضو هیئت رئیسه شورای شورای اسلامی در ادامه جلسه گفت: برنامه های بسیار خوبی در مورد اسناد استراتژی ارائه شده است و کارهای زیادی انجام شده است و به نظر من بیشتر مشکلات مطرح شده در این طرح قابل انجام است.

وی ادامه داد: هیچ طرحی 100 درصد اجرا نشده و اگر به برنامه توسعه دولت نگاه کنیم شاید 40 درصد آن اجرا شده است.

لارگانی گفت: اولویت اول فدراسیون در این برنامه المپیک است زیرا اگر به المپیک افتخار کنید جوانان خودشان به کشتی روی می آورند و از نظر تعداد کشتی گیران پیشرفت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: گوستی برای مدت بسیار طولانی در ایران بوده و بزرگترین قهرمانان جهان را معرفی کرده است. من هنوز هم یکی از بزرگترین کشتی گیران هستم و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا از این رشته ملی ، مذهب و سنت حمایت کنم. .

محمدرضا طالقانی همچنین در ادامه جلسه گفت: به نظر من آنچه به جایی نمی رسد فریاد است ، من برای حمایت از کشتی کارهای حرفه ای زیادی انجام داده ام اما تا زمانی که قانون رعایت نشود و مسئولان ورزش نبینند کاری نمی توان انجام داد به این ترتیب “

وی افزود: در یكی از سفرهایم به اروپا ، از مركز ورزش نوجوانان آنها بازدید كردم و این باعث تعجب من شد كه از آنجا كه ظاهری المپیك داشت ، امکانات آنها از تیم ملی ما بهتر بود.

رئیس سابق فدراسیون کشتی اظهار داشت: کشتی پولی ندارد ، من هر جا که می روم به صورت رایگان کار می کنم و 28 سال در مکان های مختلف خدمت می کنم تا اینکه رئیس فدراسیون کشتی شدم اما اکنون همه دیروز می خواهند سفر کنند.

طالقانی درباره سند راهبردی کشتی گفت: بیش از یک سال است که کارشناسان روی این طرح کار می کنند و من خودم در مرحله تدوین آن بوده ام ، اما باید بدانیم که اگر قرار است این طرح اجرا شود ، باید مورد حمایت قرار گیرد و تمام تلاش ما باید عملی شود.

وی ادامه داد: برآوردهای موجود برای کشتی محدود به تعدادی از تحویل های بین المللی است و برای این ورزش کافی نیست. و اگر حمایت لازم را از کشتی انجام دهیم ، این برنامه موفقیت آمیز خواهد بود و مدت هاست گفته می شود که هر چقدر پول داشته باشید بده ، خواهی خورد

طالقانی می گوید حسادت یکی از مشکلاتی است که اجازه نمی دهد کارها جلو بروند. در ماه های باقی مانده از المپیک ، بیایید نگاهی به کشتی بیندازیم ، تا شاهد افتخار او در این رویداد مهم بین المللی باشیم.

علیرضا دبیر ، رئیس فدراسیون نیز در این جلسه گفت: مسئولان دید المپیکی ندارند ، در حالی که کشتی یک ورزش المپیکی است و بیشترین مدال را در المپیک کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه برگزاری اردو در قرنطینه بسیار زیاد بود گفت: حدود 90 کشتی گیر و کادر فنی در اردوگاه ما حضور داشتند در حالی که 15 کارمند اجرایی شامل خدمات ، آشپزخانه و حراست در اردو حضور داشتند و هزینه های تغذیه و سربازی ما دیگران بالا هستند و در این شرایط بسیار دشوار ، پرداخت هزینه این کار بسیار طاقت فرسا است.

سرانجام رئیس فدراسیون کشتی گفت: من معتقدم کشتی در ایران سرکوب می شود زیرا بیشتر ورزش ها از کشور وارد می شود ، به عنوان مثال تکواندو برای کره ، بسکتبال برای آمریکا و فوتبال برای انگلیس است ، اما کشتی برای ایران است و یک هویت ملی است. ما پشتیبانی نمی شویم

در این جلسه علاوه بر برنامه های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ، موارد دیگری از جمله گزارشات مربوط به مسابقات آزاد جام امام یادگار و مسابقات لیگ کشتی غرب ، تیم های ملی به صربستان اعزام و 3 میلیارد بدهی فدرال به اتحادیه جهانی کشتی پرداخت شد. دولت فدرال ، بازدیدهای استانی ریاست جمهوری فدرال ، افزایش هزینه های قاضی ، برنامه های بیمه مربیان و گزارش های مربوط به آماده سازی تیم های ملی کشتی برای بازی های المپیک توکیو به اعضا ارائه شد.

دکمه بازگشت به بالا