اقتصادی

برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین چالشی است که ما و آمریکا با آن مواجه هستیم

به نقل از آی 24 نیوز، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنرانی خطاب به کنگره آمریکا مدعی شد: ایران تنها کشوری در این سیاره است که به طور عمومی، خواهان نابودی یک کشور دیگر یعنی رژیم صهیونیستی است و برای آن نقشه‌کشی کرده و توانایی‌های انجام این کار را توسعه می‌دهد.

وی در ادامه برنامه هسته‌ای ایران را “بزرگترین چالشی که احتمالا اسرائیل و آمریکا با آن مواجه هستند” خطاب کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد: هیچ جای شکی نباشد که ایران برای اهداف مسالمت‌آمیز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. ایران درحال توسعه توانمندی‌های هسته‌ای است که تهدیدی علیه ثبات خاورمیانه و ورای آن محسوب می‌شوند.

هرتزوگ در ادامه سیاه‌نمایی‌های خود ادعا کرد: اسرائیل هیچ مرزی با ایران ندارد. اسرائیل بر سر هیچ منابعی با ایران رقابت ندارد. اسرائیل هیچ درگیری با ملت ایران ندارد. با این حال ایران به همراه گروه‌های نیابتی‌اش در خاورمیانه نابودی اسرائیل، کشتن یهودیان و به چالش کشیدن کلیت جهان آزاد را هدف قرار داده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند.

وی در انتها مدعی شد: جهان نمی‌تواند دربرابر درخواست ایران مبنی بر حذف اسرائیل از صفحه هسته‌ای بی‌تفاوت بنشیند. اسرائیل و آمریکا باید با حمایت جهان آزاد برای جلوگیری از تهدیدات ایران علیه امنیت بین‌المللی به طور موثر با یکدیگر همکاری کنند.

ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای درحالی تکرار می‌شود که مقامات ایران علیرغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. آژانس بین‌المللی اتمی نیز تا کنون ادعاهای غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تایید نکرده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا