ورزشی

برنامه هفتم تبیین دفاع مقدس را مطالبه عمومی بداند/ ۳ اولویت فرهنگی نوجوانان در حوزه تاریخ جنگ

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس:

سردار بهمن کارگر معتقد است تبیین فرهنگ دفاع مقدس باید به عنوان یک مطالبه کلی در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه شور و مقاومت گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی هفتم برنامه توسعه توسط مقام معظم رهبری گفت: ما ارزش های دفاع مقدس را خواستیم و نظر خود را ارائه نکردیم. هدف ما در بنیاد این است که برنامه های آینده خود را با این سیاست ها و برنامه های ناشی از آن هماهنگ کنیم.

سردار بهمن کارگر گفت: یکی از موضوعاتی که در تهیه برنامه هفتم و در حوزه فرهنگی باید به آن پرداخته شود، بحث تعریف دفاع مقدس است. هما کیزی کھ در کامل “جهاد تبیین” در کامے کے کے کے کہ این «توضیح» باید زمینه ها، چگونگی و نتایج و دستاوردهای جنگ تحمیلی را پوشش دهد. پیشنهادهایی که ارائه کردیم نیز در همین محور است. قصد ما این است که در جلساتی که در این خصوص توسط دولت و شورا برگزار می شود حضور داشته باشیم و پیشنهادات تکمیلی ارائه کنیم تا انشاالله برنامه عملی و مناسبی به تصویب شورا برسد.

وی افزود: در برنامه ششم اتفاقات خوبی برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس دیده شد و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز توانست خود را به خوبی با این برنامه هماهنگ کند. امیدواریم این اتفاق در برنامه هفتم نیز تکرار شود تا شاهد پیشرفت بیشتر در این زمینه باشیم. در این میان یکی از موضوعاتی که باید زیربنای برنامه ها و تصمیم گیری ها باشد توجه به نسل جوان و جوان است. اما به احتمال زیاد در بیست سه سال آینده بسیاری از شهدا، سربازان و خانواده های شهدای دفاع مقدس در میان ما نبوده و یا شرایط مناسبی برای ایفای نقش فعال در این عرصه را نخواهند داشت. باید در برنامه هفتم این چشم انداز مورد توجه قرار گیرد و روند انتقال ارزش های دفاع مقدس تسریع شود.

کارگر کرد: گوردین ما کاکشـنشدهای دربین تبیین دفعس مقدس شهدت. قبل از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از هفت میلیون نفر به زائران نور می رفتند که بیش از هفتاد درصد آنها را جوانان بین پانزده تا سی سال تشکیل می دادند. در سالی که پشت سر گذاشتیم در بیستم اسفند ماه فراخوان سفرهای راهیان نور را اعلام کردیم و بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر به خوزستان رفتند که بیشتر آنها با هزینه شخصی و با وسایل حمل و نقل شخصی خود راهی خوزستان شدند. همه آن ها نشان می دهند که تبیین سکسد دفعین یک امادای است که در برامان هم در حمد مدر قراء جیتن می شود. نظرسنجی از نوجوانان سراسر کشور داشتیم که بر اساس آن ساخت یادمان شهدای گمنام، اردوهای راهیان نور و ساخت سریال هایی با موضوع شهدا را پرمخاطب ترین برنامه های خود و اولویت های خود در این حوزه دانستند. حوزه فرهنگ دفاع مقدس که به نظر من باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد سیاست مدار باشید.

هفتمین برنامه تعریف دفاع مقدس یک مطالبه عمومی است / ۳ اولویت فرهنگی نوجوانان در عرصه تاریخ جنگ

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: انشالله امسال پنج موزه دفاع مقدس را نیز افتتاح خواهیم کرد که هرکدام به تنهایی یک مرکز فرهنگی هستند. از سوی دیگر ساختار یادمان شهدای گمنام را با جدیت دنبال خواهیم کرد. امسال شاهد استقبال خوبی از فیلم «مقام مهدی» بودیم که انشاالله این سریال به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد. این فیلم یکی از آثاری بود که روایتی واقعی از زندگی شهید مهدی باکری و سال های دفاع مقدس داشت و بر اساس اسناد موثق تولید شد.

کارگر گفت: جا درد که از سداوسیم هم می کنم که می کنم از سریالی که به کی می کنم. در آثاری هم هست که ربطی به دوران دفاع مقدس ندارد. اکنون چند سریال و فیلم درباره دفاع از روح القدس همچنان در حال ساخت است. فیلم زندگی شهید بروجردی در موسسه عالی ساخته شد و مورد توجه مردم عزیزمان قرار گرفت. موزه انقلاب اسلامی با مشارکت بنیاد شهید و بنیاد پاسداشت و نشر ارزش های دفاع مقدس فیلم «اتاقک گلی» را درباره عملیات مرصاد می سازد که امیدوارم در این ایام بتوانیم آن را تماشا کنیم و ببینیم. اثری دیدنی چون عملیات مرصاد عملیات بزرگ و حساسی بود.

انتهای پیام/4104/

دکمه بازگشت به بالا