ورزشی

برنده شدن در دربی شرط دارد

تیمی که اول به گل برسد شانس بیشتری دارد

پیشکسوت تیم پرسبولیس گفت: تیمی که در دربی کمتر اشتباه کند و بتواند از موقعیت های خود استفاده کند برنده دربی است.

رحیم یوسفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره دربی 99 تیم استقلال و پرسپولیس که هفته آینده برگزار می شود، گفت: در تمام دنیا تیم های باشگاهی رسمی نداشته اند. بازی و در صورت تعلیق موقت بازی های لیگ برتر، تیم های داشر افت می شوند کار درستی نیست. بازیکنان حرفه ای دوبرابر تمرین دارند و باید تمرین کنند تا با شروع مجدد مسابقات با آمادگی بالایی وارد بازی شوند. نباید با وقفه دید، تاثیر منفی روی عملکرد بازیکنان ببینیم، زیرا ماشین آنها فوتبال است و در حال کسب درآمد هستند. طبیعتا باید منتظر بمانید تا تیم ها برای ورود به زمین آماده شوند و بازی خوب پیش برود مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد.

**فوتبال بالا و پایین بزرگ است

وی ادامه داد: نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال از قبل قابل پیش بینی نیست. فوتبال بالا و پایین زیاد است و در بازی های مهم نتایجی به دست می آید که برای افراد کمتری انتظار می رود. هر بار یکی از قرمزها قبل از دربی شرایط بهتری داشت، اکثراً نتیجه تسلیم شد و تیم به بردی رسید که انتظار نمی رفت. فوتبال ایران خوب نیست و تیمی که یک روز کار نکند می بازد. البته ما زیرساخت های ضعیفی داریم و قابل مقایسه با دنیا نیستیم. ما فقط اسامی حرفه ای را در لیگ برتر می بینیم و اتفاقاتی که بتواند لیگ را به معنای واقعی کلمه حرفه ای کند، نمی بینیم. بازیکنان ما در سطح بالایی نیستند و دیدیم که در جام جهانی عملکرد خوبی نداشتیم و تنها در یک بازی مقابل ولز عملکرد خوبی داشتیم. بازیکنان ما در سطح کیفی مطلوبی که در دنیا می بینیم ظاهر نمی شوند و بنابراین نباید انتظار بازی هایی را که در لیگ های خوب دنیا می بینیم داشته باشیم.

**به دربی تغییر کرده است

پیشکسوت تیم پرسپولیس کاترنشان کرد: بارها دیده شده که بازیکنی که گل می زند یا پاس می دهد بیش از حد مورد تقدیر و تمجید قرار می گیرد. وظیفه بازیکنان مهاجم یا هافبک هجومی چیست؟ وظیفه بازیکنان تهاجمی گلزنی است و بازیکنان دفاعی نیز ملزم به گرفتن مجوز گلزنی از حریف هستند. در گذشته پیروزی در دربی اهمیت زیادی داشت زیرا دو تیم بر این باور بودند که پیروزی در این بازی مهمتر از قهرمانی در لیگ است، اما اکنون دیدگاه آنها تغییر کرده است. از سوی دیگر تیمی که دروازه خود را باز کرده است، سیستم بازی خود را فرو می بیند و نمی تواند بازی مورد انتظار را انجام دهد. به همین دلیل دو تیم خیلی مراقب هستند که گل نخورند و همین باعث می شود جذابیت بازی کم شود. دو تیم با هم بازی می کنند و اکثر بازیکنان پرسپولیس و استقلال در محدوده این دو تیم نیستند.

** تیمی که گل اول را می زند شانس بیشتری دارد

یوسفی درباره اینکه کدام یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی در دربی 99 دارند، گفت: به عنوان فردی که چندین سال در پرسپولیس بازی کرده ام دوست دارم این تیم قهرمان شود. اگر از بازیکن سابق استقلال هم بپرسند که آیا معتقد است تیمش در دربی شکست نمی خورد، قطعا دلش می خواهد تیم محبوبش قهرمان شود. بازی سختی در انتظار هر دو تیم است و تیمی که عملکرد بهتری داشته باشد و اشتباهات کمتری داشته باشد به شرط استفاده از موقعیت های خود برنده خواهد شد. علاوه بر این، شانس تیمی که اول به هدف می رسد برای برد بیشتر است، مگر اینکه تیمی که گل زده است نتواند عملکرد خوبی در حفظ گل زده و مدیریت بازی داشته باشد. تیمی که جلوتر است باید به فکر ضدحمله باشد تا اختلاف را زیاد کند و احتمال برد را بیشتر کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا