اقتصادی

برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

اخبار ورزشی/مازندران فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) از برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم دریایی نوشهر خبر داد.

امیر دریادار دوم سیدآریا شفقت رودسری، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، در نشست با سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و پس از آن، اظهار کرد: پاسداشت و بزرگداشت دفاع مقدس یکی از برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است و هفته دفاع مقدس اوج گرامیداشت این مناسبت است.

وی با تأکید بر پاسداشت هفته دفاع مقدس، افزود: حضور در رژه حماسی نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.

این مسئول ادامه داد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی جوانان ما را هدف گرفته است و نیازمند بسترسازی در حوزه دفاع مقدس هستیم و باید به تکلیف خود عمل کنیم.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری در ادامه به بخشی از افتخارات و دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه حضور هوشمندانه و مقتدرانه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد دنیا فتح الفتوح بوده است، گفت: جوانان آموزش‌دیده استان مازندران از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر علم نظام جمهوری اسلامی را به دست گرفتند و دل به دریا زدند و افتخاری دیگر برای این نظام به ثبت رساندند.

توانمندی و هوشمندی نیروی دریایی ارتش ریشه در حماسه دفاع مقدس دارد

سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی نیز با بیان اینکه دفاع مقدس با هویت انقلابی ارتش جمهوری اسلامی گره خورده است، اظهار کرد: رزمندگان دلاور ارتش جمهوری اسلامی قبل از آغاز رسمی تهاجم دشمنان به نظام اسلامی در مناطق مختلف مرزی مدافع سرزمین اسلامی ما بودند و در همه سال‌های دفاع مقدس مردانه در مقابل دشمنان ایستادند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی جوانمردانه حماسه‌های فراوانی را در دفاع مقدس خلق کرد، افزود: دفاع ۳۴ روزه از خرمشهر، حماسه آفرینی در عملیات مروارید، انهدام سکوهای نفتی و موشکی و راداری دشمن، حفاظت از کشتی‌ها و مقابله با دزدان دریایی از دیگر افتخارات نیروی دریایی ارتش به شمار می‌آید و این افتخارات، امروز ارتش ما را به ارتش توانمند، آگاه، هوشمند و بصیر تبدیل کرده است.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اذعان کرد: کار حماسی ناوگروه ۸۶ ارتش در نوع خود فتح الفتوح بود و بر افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران افزوده است.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، نسبت به فضاسازی فرهنگی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان ارتش در ۲۹ شهریور، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، حضور توانمندانه در مراسم رژه نیروهای مسلح، حضور فعالانه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس، تدوین نقش یگان‌های ارتش در دفاع مقدس و محفل روایتگری و خاطره‌گویی با دانشجویان تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا