اقتصادی

برگزاری مراسم تشییع شهید «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن

مراسم تشییع رسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، حسن ارلو ظهر امروز (سه شنبه) با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. حسین امیر عبداللهیان. ایران و ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران در وزارت امور خارجه.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (سه شنبه) از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در دولت نجات ملی یمن بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب و همکاری دیرهنگام خبر داد. در برخی کشورها متاسفانه در شرایط نامساعدی به کشور بازگشت و علیرغم اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت وی، صبح امروز مورد استناد قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با تسلیت شهادت سفیر ایران در یمن اظهار داشت: این مشروعیت و مظلومیت مردم یمن است. (اینجا بخوانید)

خطیب زاده همچنین در نشست خبری هفتگی دیروز (دوشنبه 29 آذرماه) درباره اخباری درباره حسن ارلو سفیر ایران در یمن و ادعای رسانه های غربی مبنی بر اینکه بازگشت سفیر ایران به دلیل اختلافات ایران با انصارالله بوده است، صحبت کرد. پرسش‌ها برای اعتبار بخشیدن به روایت‌های نادرست و بیان داستان‌هایی است که ظاهر می‌شوند. روابط ایران و دولت نجات ملی یمن قوی‌تر و نزدیک‌تر از همیشه است. جمهوری اسلامی ایران همچنان متعهد به کمک به مردم یمن با تمام ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی است. کسانی که این اخبار را منتشر می کنند باید به این واقعیت توجه کنند که تنها راه کمک به آرمان یمن احترام به خواست مردم یمن است. آقای ارلو نیاز به مراقبت های فوری پزشکی داشت، این موضوع چند روزی است که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و چندین کشور منطقه از جمله عراق در این زمینه به ما کمک کرده اند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا