اقتصادی

بزرگترین پروژه آبرسانی چهارمحال وبختیاری در دولت سیزدهم به نتیجه رسید

فردوس کریمی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری طرح‌های بزرگ و وسیعی برای توسعه استان و خدمات‌رسانی به مردم دارد.

او افزود: بزرگ‌ترین طرح‌ آب‌رسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، سد غدیر باباحیدر برای مصارف آشامیدنی پنج شهر و ۱۱ روستای شهرستان فارسان و تامین پدافندی تامین به شهرکرد، خط انتقال آب ۴۵ کیلومتری باباحیدر به جونقان برای تامین آب آشامیدنی ۱۳۶ هزار نفر جمعیت و بخشی به‌منظور تامین آب صنعت از مهم‌ترین طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان به‌شمار می‌رود.

کریمی تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح‌ آب‌رسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری سه ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه‌خانه، ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال اصلی و ۱۳۷ کیلومتر خط انتقال فرعی داشته که در مراحل پایانی تکمیل است و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یادآور شد: هم‌اکنون طرح‌های مهم دیگری در این استان شامل سد گهرو شهرستان کیار، سد آق‌بلاغ شهرستان بروجن، طرح بزرگ ایستگاه‌های پمپاژ و آب‌رسانی به ناغان شهرستان کیار در حال اجرا است.

46

وی گفت: تصفیه‌خانه بزرگ‌ترین طرح‌ آب‌رسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری آب ۱۱ شهر و ۳۰۰ روستا برای جمعیتی افزون‌بر ۴۵۶ هزار نفر را تامین و تصفیه می‌کند.

کریمی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مرتبط با نصب تجهیزات بزرگ‌ترین طرح‌ آب‌رسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: تمامی سازه‌های این طرح ساخته شده که در حال نصب است و منتظر تجهیزات برق و مکانیک هستیم.

وی افزود: یک‌سری تجهیزات بزرگ‌ترین طرح‌ آب‌رسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در حال تولید و ساخت در کارخانه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار به‌موقع تجهیزات این تصفیه‌خانه به‌زودی نصب و تا ۲ ماه دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

کریمی‌ اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که خدمات این رودخانه‌ها برای کنترل و مهار سیلاب مهم است.

گفتنی است ، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

دکمه بازگشت به بالا