اقتصادی

بعد از استیضاح ترامپ درآمریکا، «استیضاح ترامپ برزیل» کلید خورد

به گزارش خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، هزاران برزیلی روز یکشنبه به خیابان ها آمدند و خواستار برکناری و استعفای رئیس جمهور برزیل شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، در روز دوم اعتراضات علیه رئیس جمهور برزیل ، ژایر بولسونارو ، ملقب به “ترامپ برزیل” ، مردم خواستار برکناری وی شدند. معترضین به رئیس جمهور برزیل می گویند دولت در مهار تاج موفق نشده است. تاکنون بیش از 216000 نفر در برزیل بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب فوت کرده اند.

براساس این گزارش ، علاوه بر تظاهرات معمول ، تظاهرکنندگان برزیلی علیه بولسونارو شعار می دهند و با سوار شدن بر اتومبیل ها و بوق زدن در خیابان های ریودوژانیرو ، سن پائولو و حداقل ده ها شهر دیگر خواستار استعفا می شوند. اعتراضات روز یکشنبه توسط گروه های محافظه کار برنامه ریزی شده بود.

تحلیلگران می گویند دادرسی رئیس جمهور برزیل روند سیاست برزیل را تغییر خواهد داد. رئیس جمهور برزیل به کم کاری و عدم اجرای اقدامات محدود کننده برای مهار تاج متهم شده است. وی ادعا کرد که خسارات اقتصادی از عواقب بیماری بدتر خواهد بود.

بولسونارو ، ملقب به ترامپ برزیل از زمان مبارزات انتخاباتی خود در برزیل به دلیل مواضع جنجالی ، شبیه به موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ، از زمان روی کار آمدن روابط بسیار خوبی با ترامپ داشته است.

بولسونارو به رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن برای تأیید پیروزی کالج انتخاباتی تبریک گفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا