ورزشی

بهترین نوع ورزش و مدت‌زمان آن پس از ابتلا به کرونا

یک فیزیولوژیست ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس توضیح می دهد که چه نوع فعالیت بدنی بهتر عمل می کند و چه مدت برای افراد مبتلا به ویروس کرونا طول می کشد.

مهدیه ملانوری شمسی در گفت وگو با اخبار ورزشی ، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و تعداد زیاد افراد مبتلا به این بیماری و بستری شدن آنها در بیمارستان ، اظهار داشت: مشخص شده است که این بیماری دارای آثار فیزیولوژیکی و ایمونولوژیکی منفی است. باعث سیر بیماری می شود.

تغییرات فیزیولوژیکی در بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا

وی ادامه داد: تغییرات فیزیولوژیکی شایع که در طول بستری شدن در این بیماران رخ می دهد شامل کاهش قدرت و آتروفی عضلات ، مشکلات ریوی ، آسیب های روانی و … است و این بیماران همچنین ممکن است عوارض ناشی از این بیماری را تجربه کنند که متأسفانه انواع مختلفی دارد.

استراتژی های مناسب ؛ انجام فعالیتهای ورزشی با شدت و مدت زمان مناسب

فیزیولوژیست های ورزشی اظهار می کنند که وقتی بیماران مبتلا به این بیماری می شوند ، نباید آنها را رها کرد و باید استراتژی های لازم را برای بهبود سریعتر آن در نظر گرفت. و زمان مناسب برای دوره نقاهت بیماری است.

خطر ورزش با شدت متوسط ​​تا زیاد برای بیماریهای عفونی

ملانوری افزود: با استناد به تأثیرات مثبت فعالیت های ورزشی بر شاخص های تنفسی ، قلبی عروقی ، روانی و … می توان گفت ورزش می تواند استراتژی مناسبی برای کمک به مردم باشد. با این حال ، باید در نظر داشت که ماهیت بیماری های عفونی به گونه ای است که تمرینات متوسط ​​یا شدید هنوز خطرناک است و با بررسی چندین مطالعه اخیر نشان داده شده است که برخی از افرادی که بعد از ترخیص از بیمارستان با شدت بالا تا افراد متوسط ​​ورزش می کنند ، به طور کامل دوباره آلوده شده است

وی با تاکید بر اینکه آموزشی که در حال حاضر برگزار می شود ، تمرینات با شدت کم است ، گفت: این تمرین علاوه بر پیاده روی می تواند شامل تمرینات استقامتی با وزن تدریجی ، کشش و وزنه برداری باشد و مدت آن کمتر از 20 باشد. دقایق.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برای اینکه بتوانید شدت تمرین در این افراد را در حین آموزش ارزیابی کنید ، بهتر است از مقیاس درک استرس با مقیاس 2-3 در محدوده 10 امتیاز استفاده کنید. از این مقیاس می توان شدت ورزش را تشخیص داد و از افزایش آن جلوگیری کرد ، زیرا افزایش شدت ورزش می تواند منجر به افزایش بیشتر عفونت شود و از طرف دیگر ، تمرینات تنفسی نیز نقش مهمی در بهبود تنفس ایفا می کنند. افراد بازی می کنند.

بهترین ورزش برای افراد مبتلا به بیماری خفیف ویروس کرونا قلب

ملانوری نشان داد افرادی که موارد خفیف تری از بیماری دارند ، پس از قطع بیماری و با اجازه پزشک ، تمرینات استقامتی سبک (برای افزایش قدرت و حرکت بهتر) ، تمرینات با وزنه (برای افزایش قدرت نسبی در افراد مبتلا به بیماری شدید می تواند در رختخواب انجام شود) ، تمرینات یوگا (برای کاهش استرس و کاهش کورتیزول ، یک عامل مهم برای سرکوب سیستم ایمنی بدن) ، تمرینات برای کنترل و عمق تنفس (برای بهبود تنفس) مانند تمرینات توصیه شده برای این بیمار برای بهبود توصیه می شود ، گفت: همچنین باید توجه داشت که مدت توصیه شده کمتر از 20 دقیقه و شدت تمرین کم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا