ورزشی

به تجربه مهره های عالی استقلال باختیم/ ریخت و پاش برای پیکان نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا عنایتی در نشست خبری پس از شکست دو بر یک پیکان تهران مقابل استقلال گفت: ابتدا این پیروزی را به تیم بزرگ استقلال بابت این پیروزی تبریک می‌گویم. سپس به بازیکنان جوان خودم در پیکان بابت نمایشی که داشتند تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران افزود: این بازی تفاوت باتجربه‌ها و جوانان بود. وقتی از موقعیت استفاده نکنیم تنبیه خواهیم شد. من به آینده پیکان خیلی امیدوارم. فرق کم بودجه ترین باشگاه لیگ برتر با دو سه باشگاه صدر جدول را شاهد بودیم.

او ضمن ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان خود در نبرد با شاگردان جواد نکونام تاکید کرد: آنهایی که در استادیوم بودند دیداری درگیرانه و جاندار را دیدند. روی اشتباهات فردی گل خوردیم. با این حال از بازیکنان راضی هستیم مطمئن باشید در نیم فصل دوم با جابجایی‌هایی که خواهیم داشت و چند بازیکن با تجربه اضافه خواهیم کرد شرایط خوبی پیدا خواهیم کرد.

عنایتی در خصوص عملکرد داور مسابقه یادآور شد: درباره داوری‌ها هم اصلا نمی‌خواهم صحبت کنم. من تنها از سازمان لیگ گلایه دارم که همیشه باید بازی‌های نخست هر هفته را بازی کنیم. چرا ما باید زودتر از بقیه تیم‌ها بازی کنیم. برایم واقعا جای سوال است که چرا زودتر از بقیه بازی می‌کنیم. امیدوارم در نیم فصل دوم همه چیز عادلانه باشد.

او درباره اشتباه بازیکنانش هنگام گل اول استقلال تصریح کرد: ما در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول تمرکز بازی را از دست دادیم. به هر حال مقابل تیمی بازی داریم که هر کدام از مهره‌هایش نقش تعیین کننده دارند. در مجموع بازی خیلی خوبی انجام دادیم. تجربه بر جوانی غلبه کرد و باختیم.

سرمربی پیکان در پاسخ به اینکه منظورتان از اینکه قبل از بازی گفته بودید بازیکنان پیکان خجالتی هستند و این برای تیم خوب نیست، گفت: به هر حال باید تجربه همراهبا جوانی باشد. ریخت و پاش مالی برای پیکان در نقل و انتقالات نخواهیم داشت. پیکان چند سالی است که به بازیکن سازی روی آورده است. اگر به شرایط تیمی ما نگاه کنید می‌بینید جوانان ۱۹ تا ۲۲ ساله داریم. بر اساس بودجه و منطق مالی بازیکن می‌گیریم.

او ادامه داد: وقتی گل می‌خوریم کسی نیست تیم را رهبری کند. نبود یک بازیکن باتجربه برای کمک در شرایط بحرانی ما را دارد اذیت می‌کند. باید بازیکن‌هایی داشته باشید که هنگام گل خوردن بتواند تیم را جمع کند. با تمام این تفاسیر فکر می‌کنم خیلی بهتر شدیم.

عنایتی درباره بازگشت به حمع مربیان لیگ برتری پس از حذف با تیم امید در مسیر انتخابی المپیک پاریس گفت: منظورتان را از این موضوع متوجه نمی‌شوم. به آدم‌های همیشه منتقد که نه تنها با من بلکه با همه مخالفند کاری نداشته باشد. من دو بازی را در تیم امید باختم. باید درباره تیم امید کتاب بنویسم تا در جریان قرار بگیرید. برای ان آدم‌ها که مقابل دوربین خاموش هم صحبت می‌کنند کاری نداشته باشید. این فرصت اول و |آخر من نیست. کارم مربیگری است. هر کسی در این شغل تلاش کند دیده می‌شود. هنوز آدم‌های با وجدان برای قضاوت فنی من وجود دارد.

سرمربی استقلال درباره تنشی که برای او به دلیل صحبت‌هایش قبل از بازی با استقلال یادآور شده بود گفت: اگر دوستان فکر می‌کنند من استقلال را کوچک می‌کنم کور خوانده‌اند. استقلال برایم همیشه بزرگ بودهف هست و خواهد بود. استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند. استقلال تیمی پر مهره با بازیکنان با کیفیت است که هر لحظه می‌توانند شرایط را تغییر دهند. ما نتیجه را واگذار کردیم اما از لحاظ فنی شرایط خوبی داشتیم.

عنایتی درباره پذیرش هدایت پیکان در شرایط سخت این تیم در جدول گفت: راه‌های خروج از بحران را آدم در سختی‌ها پیدا می‌کند. به هر حال من هم کار در سخت را دوست دارم. من جوانان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کردم و دوستان به نام خودشان سند زدند. حالا در پیکان خواهید دید که من چه بازیکنان خوبی را معرفی خواهم کرد.

او در پایان درباره ضرفنظر کردن داور مسابقه پس از دادن کارت قرمز گفت: در یک صحنه به بازیکنم حرفی زدم که داور به خودش گرفت اما سپس کارت قرمز را پس گرفت و آن را تبدیل به اخطار کرد.

دکمه بازگشت به بالا