ورزشی

به حضور مربیان بزرگ والیبال در ایران خوش‌بین نیستم!

مهری رنجبر:یک ماه قبل از افتتاح سرمربی تیم ملی والیبال ، اکنون صحبت از فدراسیون مذاکره با النو روسیه و مردم برزیل است. آلکنو که به ایرانیان پاسخ منفی داده است ، اما هنوز مشخص نیست که این جنگنده چه پاسخی خواهد داد. محمود افشاردوست ، عضو هیئت مدیره فدراسیون والیبال ، اگرچه تعجب حضور مربی برجسته جهان را از نیازهای تیم می داند ، اما چندان مورد انتظار نیست.

* فکر می کنید بعد از رد آلکنو در فدراسیون ، رازنده ممکن است به ایران بیاید؟
-نمی دانم . من خیلی خوش بین نیستم که مربیانی مثل آلکنو و رازنده پیشنهاد ایران را بپذیرند ، اگرچه خوب است اگر آنها توافق کنند. زیرا آنها والیبال ایران را تغییر دادند ، خصوصاً رازنده. اما بعد از آن می دانستم که آنها به ایران می آیند. زیرا هم باشگاه و هم مشاغل دارند. البته هنوز هم مشخص است که آیا المپیک توکیو به اندازه کافی جالب خواهد بود که برای یک مدال نقره 2012 و 2016 روی نیمکت ایران بنشیند یا خیر.

* آیا تأکید شما بر روی مبارزان به دلیل اختلاف بین والیبال ایران و روسیه یا تأثیر مبارزان بر تیم ملی است؟
– به نظر من حضور مربی بزرگی در همان سطح ولاسکو که تغییراتی ایجاد کرده است ، او همچنین می تواند والیبال ایران را در این شرایط غافلگیر کند تا دو یا سه پله بالاتر از جایگاه خود در جهان برود. البته آلکنو همچنین مربی باتجربه ای است و با زنیت کازان مدال های طلای جهان و جهان را به دست آورده است ، اما با تفاوت های والیبال روسی و ایرانی از نظر ساختار ، فیزیک بازیکنان و حتی آموزش ، باید ببینیم که حضور وی چقدر موثر است. رازنده به دلیل شباهت های بدنی بازیکنان و ساختار والیبال برزیل می تواند به ایران بیشتر کمک کند ، زیرا برزیلی ها مانند ایرانی ها زنده و بازیگوش تر هستند. برخلاف بازیکنان بالاتر روسی و با تکنیک عالی در اولین پذیرش ، خدمت و پرش کنید.

* آیا رازنده باید پیشنهاد ایران را رد کند؟ ، آیا مربی دیگری برای کمک به والیبال ایران وجود دارد؟
– فکر نمی کنم شغل به مربی جوان که بیشتر برای المپیک انگیزه می دهد کار بد باشد. امروز اما بیشتر مربیان درگیر تیم ها و باشگاه های ملی خود هستند. اگرچه یک رقابت بین المللی نیست. در هر صورت نیمکت تیم ملی والیبال خالی نخواهد بود. زیرا تیم ایران جذابیت خاصی دارد و البته من با مربی ایرانی موافقم. وقتی مربیان خارجی نمی آیند ، حداقل می توانیم با این فرصت یک مربی قدرتمند بسازیم.

* آیا مربیان ایرانی واقعاً انتظارات تیم والیبال کشور را برآورده می کنند؟
– سرمربی ایرانی مانند شمشیر دو لبه است. یک مزیت فرصت سوزاندن و دیگری فرصت برای کارآموزان ایرانی برای کسب تجربه در المپیک است. من چند ماه پیش گفتم که با جداسازی سالن ها ، شرایط تمرین را برای بازیکنانی مثل تیم های فنلاند ، اسلوونی ، لهستان و آلمان فراهم می کنیم. اکنون که اوضاع بدتر شده است ، دیگر امکان برگزاری اردوگاه وجود ندارد.

* اما آیا مربی ایرانی در المپیک توکیو با این تیم پاسخ گفت؟
این بستگی به چیزی دارد که ما از تیم و مربی می خواهیم. اگر قرارداد با مربی خارجی یا کوتاه مدت باشد ، وی برای کسب نتیجه تمام ستاره ها را جمع می کند. اما وقتی مربی برای مدتی طولانی می آید ، باید ببیند برنامه داور برای او چیست و چه می خواهد. او باید ببیند افق فدرال و برنامه ریزی آن چیست.

بیشتر بخوانید: معاون وزیر ورزش آب سرد بر سر استقلال؛ نه به Stramaccioni

254 251

دکمه بازگشت به بالا