ورزشی

به فوتبال‌ ما ظلم شد/ شتاب‌زده عمل نمی‌کنیم

به گزارش شفاف ، شهاب الدین عزیزی خادم ، رئیس فدراسیون فوتبال ، خارج از تمرین تیم ملی ایران گفت: “تیم ملی ایران متعلق به همه است و همه ، چه در داخل و چه در خارج ، تیم ملی و کشور خود را دوست دارند ، اما متاسفانه حتی همه ما از توانایی های خود استفاده کردیم اما میزبانی از آن ما نبود و فوتبال ما مورد ظلم واقع شد. ما حوزه دیپلماتیک و مقامات مربوطه و از طریق شرکای حقوقی خود را دنبال کردیم تا این مشروعیت را به فوتبال خود برگردانیم.

وی ادامه داد: “دو مشکل وجود دارد.” یکی از آنها بحث میزبانی است که حق تیم ملی ماست. البته بحث های مالی و اسپانسری و همچنین رویکرد میزبانی تیم های ملی و تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان متفاوت است. این مسئله در حال حاضر در فوتبال ایران وجود دارد و ما درگیر این موضوع هستیم. ما سعی می کنیم مشروعیت فوتبال را حفظ کنیم. البته ما در نظر داریم جلسه ای با حضور آقای شیخ سلمان داشته باشیم و منتظر جواب نهایی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: شیخ سلمان خودش در مورد رأی بحرین بحث نکرد و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا بحث کرد. ما همچنین گفتیم که اگر قرار است جلسه ای داشته باشیم ، برای تقویت روابط است ، اما به طور کلی ، آنچه برای ما مهم بود دفاع از حق میزبانی کشورمان بود. ما با شرکای خود در صحنه بین الملل ، مقامات دولتی ، وزارت امور خارجه کار می کنیم و از تمام توانایی های خود استفاده می کنیم.

وی گفت: “ما چندین جلسه با وثوق احمدی و دوستانش و همچنین رفیعی و براتی داشتیم.” انشاالله بتوانیم حقوق فوتبال خود را بازیابی کنیم. نتایج تجدیدنظر خواهد شد و ما در بحث میزبانی از این حق آگاهیم و امید زیادی داریم که این حق تضعیف شده برگردد و تلاشی نخواهیم کرد.

عزیزی خ خادم ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این فضای برنامه ریزی نشده و غیر سازمان یافته را باز کنیم. من اشاره کردم که در فدراسیون ، برای افراد ماهر و اسطوره های فوتبال باز است ، و ما به گرمی دست دادیم. در اینجا ما اکنون یک مشکل داریم ، همه می توانند کمک کنند. فدراسیون فوتبال تحمل را افزایش می دهد و عجولانه عمل نخواهد کرد و ما به دنبال مشاوره خواهیم بود. خط قرمز ما این است که به ما توصیه نمی شود و مهمترین مانع فدراسیون فوتبال گسترش فنی فدراسیون است.

وی گفت: “قبلاً این جاده برنامه ریزی نشده بود.” با توجه به مطالعه و آسیب شناسی ، این مورد را در دستور کار خود قرار خواهیم داد ، که یک مسئله بسیار مهم است. نکته مهم دیگر رضایت افکار عمومی است. البته طبیعی است که در هر تصمیمی که می گیریم نارضایتی داشته باشیم ، اما رضایت مردم را بر رضایت اقلیت ترجیح می دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اکنون وحدت ملی شکل گرفته و همه باید با هم این فضا را مدیریت کنیم. امیدوارم انشاالله همه با هم همکاری کنیم تا تیم ملی ایران را علی رغم محدودیت ها و سرکوبی که بر ما تحمیل شده ، به جام جهانی اعزام کنیم و به حضور در جام جهانی افتخار کنیم. من همدلی ، یک رنگ و یک دست را می بینم و امیدوارم در همه عرصه های بین المللی موفق باشیم.

دکمه بازگشت به بالا