ورزشی

به قلعه‌نویی گفتم تلاشت را بکن اما قول قهرمانی در آسیا را نده

ایمان گودرزی: پرسپولیس فصل درخشانی را سپری کرد و موفق به کسب تمام عناوین ممکن شد. با این حال پس از پایان فصل شایعاتی مبنی بر تغییرات در مدیریت و کاد فنی قرمزها به گوش می‌رسد و هواداران در انتظار مشخص شدن تکلیف تیمشان برای فصل آینده هستند. به بهانه پایان فصل به سراغ ناصر ابراهیمی، مربی سابق پرسپولیس رفتیم.

ناصر ابراهیمی یکی از با سابقه‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که سال‌ها در تیم ملی و تیم‌های فوتبال باشگاهی ایران مربیگری کرده است. مربی‌ که به همراه پرسپولیس در لیگ ایران موفقیت‌ها و قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد. صحبت‌های او درباره شرایط این روزهای پرسپولیس در ادامه آمده است:

به نظرتان تغییرات پرسپولیس در شرف انجام است یا مدیریت و هیأت مدیره ابقا خواهند شد؟

آخرین اخباری که من دارم دال بر این است که امروز وضعیت هیأت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس مشخص خواهد شد، به هر حال تکلیف پرسپولیس باید هر چه سریع‌تر مشخص شود تا تیم زودتر بسته شده و تمریناتش را آغاز کند چون مسابقات در راه است و فرصت خیلی زیادی تا لیگ بعدی باقی نیست، از این رو باید هر چه زودتر تکلیف تیم مشخص شود.

یحیی ابراز خستگی کرده، به نظرتان این مربی باید بماند یا مربی دیگری را جایگزین او سازند؟

معمولاً عرف بر این است مربی‌ای که تیمش را قهرمان ساخته تغییر نمی‌دهند و با او حتماً قرارداداش را تمدید می‌کنند. از طرفی تا جایی که من می‌دانم یحیی یک سال با پرسپولیس قرارداد دارد. از سوی دیگر به نظرم یحیی و کادر فنی پرسپولیس، همچنین مدیریت و سرپرستی‌اش جزو بهترین‌ها بوده‌اند، از این رو حتماً باید این گروه حفظ شود تا موفقیت‌های دیگری را رقم بزنند. این گروه مرا یاد علی پروین و کادرش که خودم هم جزو یکی از ایشان بودم، می‌اندازد. یادش بخیر قهرمانی لیگ آزادگان در سال 1377را کسب کردیم و همان سال دبل زدیم و قهرمان جام حذفی هم شدیم، سال بعدش هم در لیگ قهرمان شدیم اما چون حضورمان در آسیا قطعی شده بود در جام حذفی شرکت نکردیم.

پرسپولیس فعلی می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

تیم فعلی باید خیلی تقویت شود تا بتواند در آسیا قد علم کند. در واقع زور این تیم برای قهرمانی در آسیا کم است و نیاز به تقویت زیاد دارد و به غیر از خط دروازه در بقیه پست‌ها باید خیلی تقویت شود.

به قلعه‌نویی گفتم تلاشت را بکن اما قول قهرمانی در آسیا را نده

اما هر چقدر هم بازیکن جدید بگیریم نمی‌توانیم با تیم‌های عربستانی که بازیکنان خارجی تاپ را به خدمت می‌گیرند برابری کنیم؟!

بله عربستانی‌ها خیلی خرج کردند و در حال استخدام بهترین‌ها و نامی‌ها هستند اما به نظرم ما باید مربیانی مانند راجرز را بیاوریم که نسلی خوب از مهاجمان برای ما درست کند. در آن زمان راجرز مهاجمانی برای پرسپولیس ساخت که سال‌ها در تیم ملی و پرسپولیس در فوتبال ایران آقایی کردند، در حالی که ما الان شاهدیم که مهاجمان تراز اولی در لیگ‌مان مانند گذشته نداریم، از این رو است که من معتقدم پرسپولیس هم مهاجم می‌خواهد هم طراح عالی و مدافع که بتوانند مانند خط دروازه در لیگ برتر خودمان و آسیا بهترین باشند و به نوعی بتوانند کار را در شرایط سخت در آورند. در این سال‌ها بیشتر بازیکنان خارجی هم که به فوتبال‌مان آوردیم به درد نمی‌خوردند، مثلاً در همین پرسپولیس لوکادیا و گولسیانی خوب بودند اما بقیه اصلاً جالب نبودند و چیزی فراتر از بازیکنان ایرانی نداشتند.

با وجود مهاجمی مانند عیسی فکر می‌کنید باز هم پرسپولیس نیاز به تقویت داشته باشد؟

عیسی مهاجم خوبی است و گل‌های حساسی هم برای پرسپولیس زده است اما برای موفقیت در آسیا حتماً باید بهترین‌ها را در اختیار داشت.

به نظرتان اگر بازیکنان خارجی خوب جذب شوند پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

نه کسی نمی‌تواند قول قهرمانی آسیا بدهد. مگر کی‌روش توانست در جام ملت‌ها در دو دوره‌ای که بود تیم ملی ما را با کلی بازیکن قهرمان سازد که یک مربی دیگر بتواند قولی بدهد. قهرمانی در آسیا سخت است، به همین دلیل هم در جایی که امیر قلعه‌نویی را دیدم به او گفتم تلاشت را در تیم ملی انجام بده اما قول قهرمانی نده.

به نظرتان یحیی می‌تواند رکورد قهرمانی برانکو را بشکند؟

بله یحیی می‌تواند رکورد برانکو را بشکند اما فکر نمی‌کنم کسی بتواند رکورد قهرمانی‌های علی پروین را در پرسپولیس و تعداد قهرمانی بشکند.

به نظرتان یحیی و گروه فعلی باید در پرسپولیس بمانند؟

یحیی مربی خیلی خوبی است و به نظرم گروه خیلی خوبی هم دارد، از این رو او و گروهش باید حفظ شوند، ضمن اینکه درویش هم خیلی خوب کار کرده، به همین دلیل او و کادر سرپرستی و هیأت مدیره که خوب مشکلات را برطرف ساختند باید حفظ شوند.

به قلعه‌نویی گفتم تلاشت را بکن اما قول قهرمانی در آسیا را نده

بیشتر بخوانید:

258 258

دکمه بازگشت به بالا