ورزشی

بیرانوند به بازی با النصر می‌رسد / به رونالدو اینترنت نامحدود می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

رضا درویش مدیرعامل تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگویی در رابطه با بازی مقابل النصر عربستان و شرایط پرسپولیس قبل از این دیدار اظهار داشت: ما باید همیشه از افکار واهی به دور باشیم. پرسپولیس با تیم بازی دارد که غریب ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. اما رستورانی که غذا ما را تامین می‌کند به من اعلام کرده که بخاطر عدم پرداخت مطالباتش به ما ناهار نمی‌دهد! ما اگر با این شرایط بخواهیم النصر را ببریم یک کمی در عدالت اجحاف خواهد شد.

وی در رابطه با حضور تماشاگران برای دیدار مقابل النصر گفت: متاسفانه قطعا این دیدار بدون تماشاگر خواهد بود و واقعا جا تاسف دارد که بزرگترین بازیکنان جهان باید در ورزشگاه بدون تماشاگر بازی کنند و بدون حضور تماشاگران این دیدار بیشتر شبیه به یک فوتبال محلی می‌شود. حتی بزرگترین بازیکنان دنیا نیز بدون حضور تماشاگران انگیزه برای بازی کردند ندارند. من تلاش زیادی برای تغییر حکم محرومیت انجام دادم، اما تصمیمی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قبلا در این مورد گرفته شده و برگشت ناپذیر است و به نامه‌های پرسپولیس در این زمینه ترتیب اثری داده نخواهد شد.

درویش ادامه داد: من بچه بودم مرحوم پله آمد ایران، یادم است و جزو خاطراتم است. بکن بائر و اوزه بیو آمدند من به یاد دارم. خُب الان چقدر ممکن بود هوادار بیاید بازی را ببیند و جزو خاطراتش باشد؟ هواداری که عاشق این بازیکنان بوده و می‌گفته آیا ممکن است کریستیانو رونالدو بیاید و بازی او را ببیند؟ از بزرگترین حماسه که ممکن بود پرسپولیس بسازد، محرومش کردند و کسی نمی‌پرسد اصلا چه کسی این پست را گذاشته است؟

وی با اشاره به مذاکراتش با مدیرعامل ایرانسل ضمن تشکر از او گفت قرار است شرکت ایرانسل به کاروان تیم النصر، سیم‌کارت‌های رایگان با اینترنت نامحدود ارائه بدهد. چند تیم می‌آیند و بازیکنانشان می‌گویند اینجا اینترنت وجود ندارد و حتی به بازیکنانی که می‌خواهیم پیغام می‌دهند و می‌گویند اینترنت نداریم. حالا ما با ایرانسل صحبت کردیم که به تعداد اعضای تیم النصر اینترنت نامحدود بدهند.

درویش در رابطه با مصدومیت علیرضا بیرانوند و حضور این بازیکن در دیدار مقابل النصر گفت: او پشتکار مثال زدنی دارد و از همان زمان که به ایران برگشت درمانش را آغاز کرد و کار‌هایی که لازم است را انجام می‌دهد و مردم نگران نباشند. با پشتکاری که او دارد انشاالله از یکشنبه آینده به زمین می‌آید و به بازی با النصر می‌رسد. او خودش به من گفت نگران نباشید می‌رسم. با تزریقی که انجام داد روند بهبود را سرعت می‌بخشد و به بازی می‌رسد.

او با اشاره به شرایط دروازه‌بان‌های ذخیره پرسپولیس گفت: مربی دروازه‌بان‌های ما مطمئن است که یکی از گلر‌های ما تجربه‌اش کم است، اما تا دو سه سال جزو بهترین گلر‌ها خواهد شد و مثل بیرانوند می‌شود.

درویش در رابطه با حضور کایسدو در تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: ما با این بازیکن تقریبا به توافق رسیده بودیم و حتی قرارداد را نیز برای او فرستاده بودیم. ولی برخی افراد کاری می‌کنند که آدم شرمنده می‌شود. این بازیکن گفت باید با خانواده‌ام مشورت کنم، اما امروز دیدیم ناراحت است. این بازیکن گفت از دیروز برای همسر من در فضای مجازی دشنام فرستاده‌اند! بازیکن موردنظر ما کایسدو بود. متأسفانه فضای دلالی با ما روابط حسنه ندارد. این بازیکن هم گفت نمی‌آیم و جذبش منتفی شد. حالا با دو بازیکن دیگر در حال مذاکره‌ایم که قرار است تا فردا خبر بدهند.

مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با برگشت عیسی آل‌کثیر به این تیم گفت: ما یک نیم فصل به دلیل مصدومیت این بازیکن را تحمل کردیم و ۶ ماه نیز به دلیل محرومیت، آل‌کثیر هم کم لطفی کرد، اما خوب سپاهان ۱۰ الی ۲۰ میلیارد بیشتر از پرسپولیس به او پیشنهاد داده بود و جالب اینجاست که با توجه به اینکه هنوز قراردادش ثبت نشده، پولش را دریافت کرده است! امروز با آل کثیر صحبت می‌کردم و گفت با اینکه با سپاهان قرارداد ندارد، اما چون از این تیم پول دریافت کرده است نمی‌تواند از این باشگاه جدا شود. گفتند، چون پول گرفته حتی با اینکه قراردادش ثبت نشده، نمی‌توانید بگیرید. ماشاالله چقدر دارند که این همه بازیکن می‌گیرند. ما نمی‌گوییم که چرا آن‌ها دارند، می‌گوییم خب همه داشته باشند. این مشکلی است که ما و استقلال داریم. باید کاری کنید که در نظام برابر رقابت کنیم.

وی افزود: پرسپولیس و استقلال تنها تیم‌های تمام دولتی هستند وبه تازگی ده درصد از سهام آن‌ها فروخته شده است. تیم‌های صنعتی و معدنی، حصولتی محسوب می‌شوند. نکته جالب اینجاست که تیم‌های خصولتی صد در صد پول دولتی دریافت می‌کنند، اما پرسپولیسو استقلال اگر یک ریال پول دولتی دریافت کنند، جرم مخسوب می‌شود و باید به چندین سازمان نظارتی جوابگو باشیم. نمونه آن در یک سال نیم پیش بود که ۱۰ میلیارد تومان از فدراسیون قرض کردیم، ختی تعهد دادیم که سود این پول را نیز پرداخت کنیم، چقدر به ما فشار آوردند و گفتند که این کار غیرقانونی است. این رسیدگی‌ها خوب است، ولی چرا برای بقیه تیم‌ها این اتفاق صورت نمی‌گیرد؟

درویش در رابطه با حضور یاسین سلمانی در دیدار مقابل النصر گفت: سلمانی بازی با النصر در لیست پرسپولیس حضور خواهد داشت و بعد از این دیدار نیز قرار بر این شد که با صلاح دید یحیی گل‌محدی و در صورت نیاز تیم امید دوباره به اردو این تیم اضافه شود.

درویش در مورد پیشنهادشان به محمدرضا خالدآبادی در توضیح کوتاهی گفت: ما برای یک بازیکن جوان (خالد آبادی) حاضر شدیم ۱۰ میلیارد بدهیم، اما رفت استقلال.

مدیرعامل پرسپولیس در رابطه با قوانین سازمان لیگ برای فصل بعدی لیگ برتر اظهار داشت: من پیشنهاد دادم که اگر قرار بر این باشد که برای فصل بعد دستور العملی صادر شود، از همین الان این دستورالعمل را در اختیار باشگاه‌ها قرار بدهند تا تیم‌ها بتوانند خودشان را آماده کنند.

درویش در خصوص برنامه‌های باشگاه پرسپولیس برای درآمدزایی گفت: پرسپولیس و استقلال دو بنگاه و شرکت در فواصل مختلف مدیرانشان تغییر می‌کند، یک بدهی انباشته روی کوله بارشان دارند؛ مدیر چه کند؟ منبع درآمدزایی باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص است و منبع زیرزمینی ندارند. مصارف هم مشخص است و یک سری هدایا (جریمه) از گذشته هم دارند.

او ادامه داد: ما یک سری بدهی از گذشته داشتیم. سعی کردیم بخشی از آن را با همکاری وزارتخانه‌ها ببخشیم. مدیرعامل استقلال گفت که بیمه حساب ما را بسته، اما برای پرسپولیس را نبسته است. اسنادش هست که حساب ما را به خاطر ۲۵ میلیارد تومان بسته است و تازه ۴۰ میلیارد بود که آن را به ۲۵ میلیارد کاهش دادیم، اما همچنان حساب بسته است.

درویش سپس به صحبت‌های علی خطیر پاسخ داد و گفت: مدیرعامل استقلال گفت که یک جایی با اسپانسر توافق کردیم، اما چون پرسپولیسی بود موافقت نکرد. حالا ما همین امروز اعلام کنیم که تمام مدیران پرسپولیسی کنار بروند. خُب پرسپولیس هوادار بیشتری دارد و طبیعی است این هوادار مدیر هم باشند.

او درباره موضوع اسپانسر مشترک سرخابی‌ها عنوان کرد: من پیش آقای تاج گله کردم که می‌خواهید اسپانسر بگیرید، اسپانسر جدید بگیرید. این بد و نامتعارف است که از معاون وزیر خواستید که اسپانسر پرسپولیس بیایند برای ما هم اسپانسر شوند. اسپانسر می‌گوید بودجه شرکت ۱۳۰ میلیارد تومان بوده و اگر برای هر دو باشگاه بیاییم ۷۰ میلیارد به شما خواهیم داد و ۶۰ میلیارد به استقلال. خب یک لیوان کامل بهتر است یا دو لیوان شکسته؟

درویش افزود: طبیعی است وقتی سه قهرمانی داریم، اسپانسر‌ها بخواهند با پرسپولیس کار کنند. من رفتم اسپانسر ایرانسل را آوردم، یک بانک دیگری اسپانسر ما بود. ایرانسل نمی‌خواست اسپانسر ما بشود و می‌گفت که هر وقت ما اسپانسر شدیم، مدیران پرسپولیس وقتی مشتری بهتری پیدا کردند رفتند سراغ آن‌ها. ما گفتیم به ما اعتماد کنیم و اعتماد کردند و حتی بیشتر هم دادند. ما رفتیم تبلیغات بله را پشت پیراهن دادیم. ما تبلیغ کردیم و قرار بود نفری ۱۰۰ میلیارد تومان بدهند و به ۵۰ میلیارد رسیدیم، اما باوجود دستورات وزیر، هنوز پولمان را ندادند.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به بیانیه استقلال گفت: من بیانیه خودمان را دیدم، اما به بیانیه آن‌ها توجه نکردم. اما خوب نیست که بگویید ما مظلومترین هستیم و آن‌ها شیطون‌ترین!

دکمه بازگشت به بالا