ورزشی

بیرانوند و طارمی در بین ۱۰ ستاره آسیایی در جام جهانی

به گزارش شفاف، بازیکنانی چون هیده توشی ناکاتا، علی دایی و پارک جی سونگ در تاریخ جام جهانی فوتبال خوش درخشیدند. در واقع تعداد بازیکنان آسیایی که در این رویداد شرایط خوبی نداشتند کم بود.

اکنون به جام جهانی 2022 قطر نگاه می کنیم و باید دید کدام بازیکنان آسیایی در این دوره خواهند درخشید.

المعز علی (قطر)

عبدالکریم حسن (قطر)

مهدی طارمی (ایران)

مهدی طارمی در جام جهانی قبلی هم در آسیا بازی می کرد. همه او را به خاطر فرستی مینتو اختر در مقابل پرتغال به یاد داردان. چهار سال گذشت و حالا او یک مهاجم در اوج قدرت است و در پورتو عملکرد درخشانی داشته و امسال در لیگ قهرمانان اروپا 5 گل به ثمر رسانده است.

طارمی یکی از مهره های کلیدی تیم پورتو است که فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال شد. تارمی در سه فسل و نیم حوضر در پوتورگه 62 گل به به و کملکم دراکشش در آن درد را را به درد می آورد.

علیرضا بیرانوند (ایران)

در حالی که این ستاره ای بود که شانس پیروزی تاریخی ایران مقابل پرتغال در جام جهانی را از دست داد، اما درخشش علیرضا بیرانوند در آن بازی را نباید فراموش کرد. برانود وقتی پنالتی رونالدو را مهار کرد خودش را در کانون توجه قرار داد.

بیرانوند که با پرسپولیس چهار قهرمانی در لیگ ایران را کسب کرده بود، در نهایت راهی اروپا شد و به رویال آنتورپ بلژیک پیوست و به صورت قرضی در پرتغال در بوآ ویستا به بازی ادامه داد، هرچند اخیراً به دلیل مصدومیت با مشکلاتی مواجه شده است.

حالا این دروازه بان 30 ساله به پرسپولیس بازگشته و پس از آمدن گزینه های قابل قبول دیگری مانند امیر عابدزاده، رقابت سختی بر سر پیراهن شماره یک تیم ملی در پیش است که البته به نظر می رسد او گزینه اول کارلوس برای برای دومین بار متوالی تیم ملی باشد.

سلمان الفرج (عربی)

سالم الدوساری (عربستان)

تاکهیرو تومیاسو (ژاپن)

دایچی کامادا (ژاپن)

کیم مین جائه (کره جنوبی)

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

دکمه بازگشت به بالا