ورزشی

بیش از ۱۰ میلیارد تومان در زمینه های مختلف در روستای کلی کلی هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از ایلام؛ “آرمین جانی بیگی” افزود:این میزان اعتبار در زمینه های مختلف از جمله بتن ریزی، دیوار ساحلی، آسفالت معابر، شن ریزی و بیس، لکه گیری و ترمیم نوار حفاری، اصلاح تقاطع و دال گذاری فلزی و بتنی، ایجاد جایگاه دفع بهداشتی پسماندها، فنس کشی آرامستان روستا، فنس کشی تاسیسات و دیوارچینی روستا، جدول کشی، کانال کشی سنگی، بیس و شن ریزی جاده بین مزارع، لایروبی رودخانه مرکز روستا و پاکسازی مسیل و غیره هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تاکنون برای ۷ هزار متر مربع بتن ریزی معابر مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: برای اجرای ۴۰۰ متر دیوار ساحلی و دیوارکشی برای حفظ روستا از خطرات و بلایای طبیعی بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اجرای ۶ هزار متر آسفالت معابر نیز مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار نیز هزینه شده است.

دهیار روستای کلی کلی با اشاره به اینکه برای ۷ هزار متر شن ریزی و بیس و غلطک کوبی در اقصی نقاط این روستا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: برای لکه گیری و ترمیم نوار حفاری، اصلاح تقاطع و دال گذاری بتنی و فلزی و ایجاد جایگاه دفع بهداشتی پسماندها ،شستشو جداول و کانال ها مجاری فاضلاب های روستا در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

جانی بیگی با بیان اینکه برای فنس کشی آرامستان روستا ،فنس کشی تاسیسات خطر ساز روستا و جدول کشی این روستا ۷۳۰ میلیون تومان اعتبارهزینه شده است،گفت: افق طرح هادی در این روستا  گذشته  و مردمان این دیار خواستار بازنگری  طرح هادی هستند که انتظار می رود بنیاد مسکن استان و شهرستان برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

دهیاری روستای کلی کلی گفت: اختصاص ماشین آلات عمرانی و خدماتی در طول دولت سیزدهم در راستای توسعه و تجهیز و درآمدزایی دهیاری روستا نقش بسزایی داشته و در رونق روستا موثر بوده و شایسته قدردانی است.

وی اظهار داشت: روستای کلی کلی دارای ۱۵۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۸۶ نفر هستند که در زمان جنگ تحمیلی ۲۹ شهید و ۱۲ جانباز تقدیم نظام و آرمان های انقلاب کرده اند و امروزه در هر زمانی که نیاز باشد برای جانفشانی آماده هستند.

دهیار کلی کلی با بیان اینکه مشارکت اهالی روستا در پروژه های عام المنفعه در سطح استان زبانزد خاص و عام است،ادامه داد: اهالی روستا در احداث مسجد وغسالخانه  و راهسازی بخصوص راههای بین مزارع ،مشارکت در مهار آتش سوزی ها، حضور در مراسمات مذهبی و دینی وعرصه های سیاسی اجتماعی حضوری چشمگیر دارند.

جانی بیگی با بیان اینکه مردمان این روستا در زمان دفاع مقدس نقش خود را بدرستی انجام داده و امروزه در اجرای تاکید مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری و حضور گسترده در پای صندق های رای آماده هستند، تصریح کرد: مردم این شهرستان و بخصوص ساکنان این روستا برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای آماده هستند و تمام نقشه های دشمنان این مرز و بوم را نقش برآب می کنند.

جانی بیگی با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات ساکنان این روستا بخصوص جوانان منطقه است،گفت: شغل اصلی ساکنان این روستا دامداری و کشاورزی است ولی چند سالی است که بدلیل خشکسالی های متوالی درآمد مردم این روستا آنچنانی نبوده و نیاز به همکاری و مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی دارد.

وی در پایان از زحمات و تلاش های مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام، فرماندار شهرستان، بخشدار کارزان، ناظر فنی دهیاری ها، اعضای شورای اسلامی روستا و تمام کسانی که  به هر نحوی در زمینه  های مختلف به این دهیاری کمک کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا