ورزشی

بی مهری می‌بینم اما برای مردم کشتی می‌گیرم

آفتاب نیوز:

حسن یزدانی درباره محبوبیت خود در بین مردم گفت: “مردم مرا دوست دارند ، امیدوارم که لیاقت ستایش همه عزیزان را داشته باشم و بتوانم آنها را خوشحال کنم.”

دارنده مدال طلای سه گانه جهانی و المپیک همچنین خاطرنشان کرد: وی در هنگام شروع کروناویروس تمرینات خود را دنبال کرد: من نیز مانند سایر ورزشکاران سعی کردم توصیه های پزشکی را کاملاً دنبال کنم. روزی یک جلسه تمرین می کنم. بدنم را در حالت آمادگی نسبی برای رقابت های آینده نگه می دارم.

یزدانی: من ظلم را می بینم ، اما برای مردم می جنگم

وی در خصوص زانو پس از عمل گفت: بعد از عمل جراحی که زیر نظر دکتر کیهانی انجام دادم ، زیر نظر دکتر نوروزی وارد کار فیزیوتراپی شدم و بعد از دو ماه ، خدا را شکر ، حالم خوب است. کشتی ، اما با استقرار کرونا نتوانستم تمریناتم را به درستی انجام دهم.

مدال آور طلای المپیک در پیروزی بیش از همه رقبا قبل از پایان مسابقات قهرمانی جهان 2019: “من همیشه سعی می کنم تلاش خود را برای تمرین روی تشک انجام دهم.” از نظر من ممکن است کشتی من تمام شود ، اما من در کسب پیروزی مشکل زیادی خواهم داشت. اگر حریف ادامه یابد ، دعوا 6 دقیقه طول می کشد ، بعضی اوقات بعضی ها دوام می یابند و من قبلاً آن را انجام داده ام و بعضی دیگر حتی مرا گرفته اند. به طور کلی ، اگر حریف 6 دقیقه برای کشتی گرفتن طول بکشد ، من 6 دقیقه طول می کشد.

وی با اظهار نظر در مورد انتخاب 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران توسط اتحادیه جهانی کشتی ، گفت: “این من را خوشحال می کند که در کنار چهار کشتی گیر بزرگ ایرانی باشم. البته سایر کشتی گیران جوان می توانند از عهده من برآیند و این چیزی نیست که من می خواهم. “” من هم اینچنین فکر میکنم. من به دنبال بهترین ها هستم و این بار به فکر کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک آینده هستم. فرقی نمی کند که من یکی از پنج کشتی گیر برتر تاریخ ایران باشم ، اول یا دوم ، برای من مهم است که مردم را خوشحال کنم و در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم.

یزدانی با بیان اینکه درگیری احتمالی با داوود دیوید آمریکایی قبل از المپیک وجود دارد ، گفت: هدف من شرکت در هر مسابقات و تورنمنتی است که او می خواهد قبل از جام جهانی در نورسلطان شرکت کند تا بتوانیم با هم کشتی بگیریم. سپس من آن را در المپیک انجام خواهم داد ، زمانی که کورونا تمام رقابت ها را برای فعلاً به تعویق انداخته است.
وی ادامه داد: “من می خواهم با تیلور کشتی بگیرم. این طور نیست که من به دنبال مکانی برای رفتن باشم ، بلکه می خواهم قبل از المپیک در یک مسابقه غیر رسمی مقابل او کمرنگ شوم تا ببینم که چقدر از نظر فنی و ذهنی او هستم و هنگام تمرین چقدر ضعیف هستم. من قدرت خود را به المپیک افزایش می دهم تا در نهایت بتوانم بهترین توکیو را بدست آورم.
آزادکار با وزن 86 کیلوگرم ، درباره رقبای داخلی ایران نیز توضیح داد: من رقیبان خوبی مانند احمد بازاری ، کامران قاسم پور و چند کشتی گیر دیگر دارم. رقبای خوب هر کشتی گیر را پیش می برند. آنها به من نگاه می کنند که برای ضرب و شتم بیشتر تلاش کنم و من می خواهم فاصله ای را که با رقبای خود دارم حفظ کنم. هم از نظر فنی و هم از نظر روحی. تمرکز من روی تمرینات من ، انتخاب تیم ملی ، مسابقات خارج از کشور و همچنین بازیهای جهانی و المپیک بوده است.
به گزارش اخبار ورزشی ، یزدانی در ادامه از یک مسابقه حساس مقابل انور گادوف روسیه در المپیک 2016 ریو خبر داد و گفت: “ممکن است این شایعات در این زمینه تکرار شود ، اما مبارزه دشوار است.” خونریزی سر انوار قذافی روی کشتی ، شرایط را دشوار و نتیجه را تا آخرین لحظه مشخص نکرد ، اما خوشبختانه در پایان دست من به عنوان برنده بالا رفت.
وی گفت: “بعضی از دوستان گفتند که او خونریزی می کند و این کار برای من انجام شد اما قذافی 6-0 از من جلوتر بود.” می دانم که حریف من مرد. هرچه کشتی می گیرم ، می فهمم که چقدر به کشتی نیاز دارم و چقدر فشار باید تحمل کنم. این خونریزی باعث شد که وی در حین مبارزه استراحت کند. کشتی شش دقیقه ای به مدت 20 دقیقه به طول انجامید که برای حریف خوب بود اما تمرکز را از دست ندادم. مربی که با آنها همراه بودم و سعی کردم با دعای خوب از جمع ، در این مسابقه پیروز شوم.
یزدانی در پاسخ به این سؤال که مدت زمانی که قصد شرکت در مسابقات جهانی را دارد ، تأکید کرد: تمام تلاش من این است که یک قدم بردارم و به فکر آینده باشم. حالا دیدگاه من این است که به المپیک توکیو بروم و تیم ملی و مسابقات را انتخاب کنم که باید برنامه ریزی کنم. من تا آنجا که می توانم می جنگم و اگر وضعیتم به المپیک 2024 برسد ، خواهم جنگید.
وی با اشاره به احتمال حضور در لیگ امسال با وجود مصدومیت فصل گذشته ، گفت: من می دانم که هم تیمی هایم که در آن زمان با من بودند ، آماده مصدومیت بودند. فقط سه یا چهار روز استراحت به من طول کشید و من به سرعت شروع به ورزش کردم. بدن من 60-70 درصد آماده است و اگر المپیک به تاخیر نیفتد ، من آماده کشتی گیری در توکیو خواهم شد. حالا باید بیشتر از گذشته مراقب پاهای خود باشم.
وی همچنین درباره دوران نوجوانی خود گفت: “با این حال ، من کودکی دیوانه وار داشتم و گاهی اوقات تلاش می کردم.
مدال آوران طلای جهانی و المپیک با بیان اینکه پوریا ولی و جهان پهلوان تختی الگوی نقش خود هستند ، گفت: “می توان بدون پول و تسهیلات قهرمان شد اما حمایت نیز لازم است.” پدرم در این کار خیلی به من کمک کرد ، او سختی های زیادی را پشت سر گذاشت بنابراین نیازی به نگرانی مالی ندارم و تمرکز من روی کشتی گیری بود.
یزدانی در پاسخ به این سؤال كه آیا او تا به حال كشتی را برای كشور دیگری در نظر گرفته است ، گفت: “من اینطور فکر نمی كنم.” مردم آنقدر مرا دوست دارند که حتی به آن فکر نمی کنم. درست است که در کشور ما ظلم وجود دارد ، اما وقتی عشق مردم را می بینم ، اینگونه فکر نمی کنم و فقط می خواهم آنها را خوشحال کنم و مردم از من خوشحال شوند.
در سال 2017 و 2019 ، انور قذافی ، مدال آور طلای جهانی ، روسیه را هوشمندترین حریف برای کشتی گیری توصیف کرد و درباره مربیانی که برای او زحمت کشیدند گفت: “مربیان زیادی به من کمک کرده اند تا حرفه ام را شروع کنم.” این قطعاً یک سرمایه گذاری بود و بعد از آن من کارم را در تیم ملی جوانان زیر نظر محمد طلایی ، دکتر دنبال کردم. رسول خادم و حالا غلامرضا محمدی و دکتر. دبیر
وی درباره احساساتش نسبت به جویبار و اینکه آیا قصد دارد در آینده شهر را ترک کند گفت: “این مکانی است که من قایق را شروع کردم ، دوستانم آنجا هستند و شهر پر از عشق است که همه دوست دارند.” آنها کشتی هستند. آینده غیرقابل پیش بینی است ، مشخص نیست که آیا در آینده در تهران ، جویبار یا شهرهای اطراف آن زندگی خواهم کرد ، هیچ برنامه ای برای آینده ندارم.
این کشتی گیر آزاد 86 کیلوگرم اضافه کرد: فوتبال ، والیبال و بسکتبال برخی رشته هایی هستند که من در آن بازی می کردم.
وی با اشاره به آلودگی دریای خزر گفت: فاضلاب شهری آب دریا را آلوده می کند و این آلودگی برای آبزیان دریایی مناسب نیست و به آنها آسیب می رساند. از همه عزیزانی که وظیفه انجام کار را دارند درخواست می کنم که نسبت به دریای خزر دقت بیشتری داشته باشند.

این قهرمان المپیک ریو با اشاره به هزینه شرکت در کاشت گفت: من هیچ امیدی به یک مقام منطقه ای ندارم. زمانی که ما نوجوان بودیم ، هزینه های ما کمتر بود ، اما اکنون مردم انتظار ما را دارند و هزینه های حفظ تناسب اندام سنگین است. هر ساله 100 میلیون گوجه فرنگی صرف رژیم من می شود ، بدون مکمل. درست در سال 2016 که من در المپیک برنده شدم ، یک مقام منطقه ای به مدال طلای المپیک جوایز 100 میلیون دلاری داد. البته من فکر نمی کنم اینگونه باشد ، ما حمایت مادی زیادی نمی کنیم بلکه رابطه ما با مقامات خوب است.
سرانجام وی در مورد انتخابات آینده هیئت کشتی مازندران گفت: اول از همه می خواهم از اصغر سمربخش که سالها سخت کار کرده است تشکر کنم و آرزو می کنم. من در انتخابات استان شرکت نکردم و به این موارد فکر نکردم ، اما من رأی دهنده بودم و در مجلس شرکت کردم. امیدوارم شخصی بیاید برای خدمت به کشتی های استان و جمع آوری بودجه برای رفع مشکلات مالی کودکان. کشتی گیران با پول خود در سال های گذشته به مسابقات قهرمانی کشور رفته اند ، برای کسی آرزوی آینده ای دوست داشتنی دارم.

دکمه بازگشت به بالا