ورزشی

تاج‌گذاری در لندن! – اخبار ورزشی

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی ، تیم های فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال مسابقات یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در 120 دقیقه با تساوی یک بر دو این دو تیم به پایان رسید.

لوک شاو در دقیقه 2 برای انگلیس و بونوچی در دقیقه 65 برای ایتالیا گلزنی کردند.

نیمه اول

انگلیس فینال یورو 2020 را با حمله آغاز کرد و در اوایل بازی به گل رسید. در دقیقه 2 با حرکت خوب سفیدپوشان انگلیسی از سمت راست توپ به هری کین رسید و این بازیکن لوک شاو را نیز در سمت چپ محوطه جریمه ایتالیا دید و با یک پاس بلند توپ را از جلوی خود عبور داد پا و این بازیکن نیز ضربات پای چپ دروازه ایتالیا را باز کرد.

ایتالیایی ها که یک گل از حریفان عقب بودند ، با برنامه ریزی برای حمله سعی در به خطر انداختن دروازه انگلیس داشتند اما در 15 دقیقه ابتدایی کار نتوانستند موقعیت های گل زیادی ایجاد کنند.

پس از این مسابقه ، شاگردان ساوت گیت کنترل بازی را در دست گرفتند و اجازه ندادند ایتالیایی ها فشار زیادی روی دروازه انگلیس وارد کنند. با این حال ، اینسینیه روی یک یا دو ضربه سعی کرد از پشت محوطه جریمه یک گل انگلیسی به ثمر برساند ، اما موفق نشد.

در دقیقه از دست رفته نیمه اول ، مارکو وراتی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او آرام بود و پیکفورد به راحتی آن را کنترل کرد.

نیمه دوم

شاگردان روبرتو مانچینی بدون شکست ، بازی را از ابتدای نیمه دوم با یک حمله آغاز کردند تا تساوی را به تساوی بکشند ، اما دفاع منسجم از انگلیس در 10 دقیقه اول آنها را در موقعیت خوبی قرار داد با شوت به 54 Insignia که از گوشه بسته توسط پیکفورد در همین حال ، روبرتو مانچینی نیز تغییراتی در تیم خود ایجاد کرد و سعی کرد با آوردن کریستیانو و بردی به جای بارلا و ایموبیله ، جهت تیم خود را تغییر دهد.

ایتالیایی که کل حمله بود ، در دقیقه 60 با حرکت انفرادی کیزا توانست گل تساوی را به ثمر برساند ، اما پیکفورد موفق شد با شیرجه ای زیبا و طولانی ، ضربه کیزا را مهار کند تا بازی را با یک گل به سود انگلیس ادامه دهد.

انگلیس توانست دقایقی از فشار ایتالیا خارج شود و حتی توانست گل دوم را نیز به ثمر برساند اما ضربه سر جان استونز در دقیقه 63 با واکنش دوناروما همراه شد.

در حالی که بازی برای ایتالیایی ها مساوی به نظر می رسید ، آنها در دقیقه 65 یک ضربه کرنر انجام دادند و با استفاده از شروع مجدد به گل تساوی رسیدند. در این نیمه ، یک ضربه کرنر تمرین شده به اولین ارسال توسط ایتالیایی به وراتی ارسال شد ، اما ضربه سر او با واکنش و کمک پاس گل پیکفورد به گل تبدیل نشد ، اما در آن لحظه بونوچی به توپ رسید و گل تساوی را به ثمر رساند ایتالیا

پس از این گل ، استادیوم ومبلی ساکت شد و بازی در موقعیت ایتالیایی متعادلتر شد. ساوت گیت درست بعد از گل ، باكایو ساكا را به عنوان جانشین Tripper فرستاد. وی سپس رایس را جایگزین جوردن هندرسون کرد.

ایتالیا نیز در خط میانی شانس خوبی برای گلزنی داشت که بردی پاس دقیق بونوچی از میزبان را دست کم گرفت و شوت او را در موقعیتی یک نفره با پیکفورد شلیک کرد. سپس ایتالیا مجبور به تعویض شد و فدریکو کیزا پس از برکناری توسط کایل واکر و تحمل درد شدید مچ پا توسط برناردسکی جایگزین شد.

در دقایق پایانی بازی ، یک جیمی جامپ وارد زمین شد و بازی را برای چند دقیقه قطع کرد.

در نیمه اول وقت اضافی انگلیس یک قدم جلوتر رفت و توپ را تا حدی از ایتالیایی ها گرفت اما در نهایت آنها نتوانستند گل بزنند.

نیمه دوم با وقت اضافی دنبال شد ، اما توپ از خط دروازه عبور نکرد تا ضربه پنالتی قهرمانان در این فصل یورو مشخص شود.

مجازات:

دومنیکو بردی برای ایتالیا و سپس هری کین برای انگلیس گلزنی کردند.

بلوتی دومین پنالتی ایتالیا را از دست داد و توسط پیكفورد با یارگیری هری مگوایر به پنالتی انگلیس وارد زمین شد.

پنالتی سوم ایتالیا توسط بونوچی رد و بدل شد. مارکوس راشفورد شوت خود را شوت کرد و به تیر دروازه برخورد کرد.

برناردسکی شوت چهارم ایتالیا را به تور انگلیس زد. گیدئون سانچو نیز موفق به گلزنی برای انگلیس نشد و دوناروما یک پنالتی را مهار کرد.

پنجمین ضربه ایتالیایی توسط جورجینیو توسط پیکفورد با موفقیت مهار شد. ساکا نتوانست پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کند تا در نهایت ایتالیا را برد.

این دومین قهرمانی ایتالیا در مسابقات است. آتزوری ها پس از 53 سال جام را به خانه بردند.

256 251

دکمه بازگشت به بالا