ورزشی

تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد/ ۱۰ اسفند رئیس جدید انتخاب می‌شود

به گزارش شفاف ، فدراسیون فوتبال اعلام کرد: “طبق تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در تاریخ 8 دسامبر و مطابق با ماده 27 پیش بینی های سیاست گذاری ، مجمع عمومی روز یکشنبه 31 مارس در تهران برای انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار می شود.” و سایر اسناد مربوطه مطابق با تاریخ مندرج در اساسنامه از طریق سیستم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به کلیه اعضای مجمع عمومی ارسال می شود. “

با این کار ، فدراسیون فوتبال طی دو ماه آینده روند ثبت نام برای ریاست جمهوری ، معاون رئیس جمهور و هیئت مدیره را اعلام می کند و پس از آن روند دریافت مدارک و تأیید صلاحیت انجام می شود. این اقدامات پس از تصویب قانون جدید فدرال توسط فیفا و اعضای شورا در اوایل ماه جاری انجام شد.

پیش از این قرار بود انتخابات فدراسیون فوتبال در 16 مارس 1998 برگزار شود ، اما فیفا از انتخابات جلوگیری کرد ، زیرا به هشدار مقامات فدرال نسبت به این نهاد برای رفع نواقص قانونی توجه نکرد. سرانجام روند تغییر قانون و حذف کرسی های دولت از جمله حق انتخاب وزیر ورزش و نائب رئیس قهرمانی و همچنین کمیته ملی المپیک لغو شد تا لکه دخالت دولت در امور فوتبال از بین برود.

یکی از مهمترین جنبه های این انتخابات حضور یا عدم حضور بازنشستگان است که در قانون به آن اشاره نشده است. فدراسیون فوتبال یک سازمان غیردولتی است و انتخابات باید مطابق با قانون اساسی فعلی برگزار شود.

در انتخابات بعدی تعداد شورایاران از 9 نفر به 11 نفر و تعداد اعضای مجلس و تعداد رای دهندگان از 75 نفر به 89 نفر افزایش می یابد.

با توجه به ثبت نام نامزدها در سال گذشته ، پیش بینی می شود که امسال حبیب کاشانی ، حیدر بهاروند ، مهدی محمد نبی ، حسینعلی غریب ، هدایت ممبینی ، شهاب الدین عزیزی خادم و دیگران ریاست جمهوری را بر عهده داشته و انتخابات گرم برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا