اقتصادی

تجمع اعتراضی هواداران شیخ زکزاکی در پایتخت نیجریه

این گروه بین المللی به خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی گزارش داد كه گروهی از مسلمانان در نیجریه روز چهارشنبه راهپیمایی اعتراضی علیه دولت و دستگاه قضایی نیجریه را برای خواستار آزادی فوری شیخ ابراهیم زكزاكی ، رهبر جنبش اسلامی نیجریه ترتیب دادند.

طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی تظاهراتی در منطقه معاون ابوجا ، پایتخت نیجریه ترتیب دادند. راهپیمایان با حمل بنرها و دست نوشته هایی در حمایت از شیخ زکزاکی و همسرش خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این دو نفر شدند.

برخی از این دست نوشته ها به پنج سال حبس غیرقانونی شیخ زکزاکی و همسرش اشاره داشت. از دیگر نکات قابل توجه در این تظاهرات حضور زنان مسلمان نیجریه بود.

شیخ زکزاکی در دسامبر سال 2015 پس از حمله ارتش و پلیس به منزل وی در ایالت کادونا ، شمال نیجریه دستگیر شد. حمله ای که منجر به سقوط بسیاری از شهدا و زخمی ها شد. نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه همچنین زینا ابراهیم همسر شیخ زکزاکی را دستگیر کردند.

چندین سازمان بین المللی حقوق بشر این قتل را محکوم می کنند. عفو بین الملل همچنین در اوایل ماه مه 2016 گزارش داد که ارتش نیجریه شیعیان را کشته ، آنها را در گورهای دسته جمعی دفن کرده و اسناد مربوط به این جنایت را تخریب کرده است.

اخیراً ، شیخ ابراهیم زکزاکی ، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی ، از وخیم بودن پدر و مادر وی به دلیل سهل انگاری پزشکی خبر داده و گفته بود که والدین وی هنگام دستگیری زخمی شدند و به دلیل عدم پذیرش مراقبت های پزشکی ، سلامتی آنها رو به وخامت گذاشته است. در حال بودن است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا