ورزشی

تجمع چربی عامل اصلی گودی کمر/ انجام تمرینات ورزشی در درمان کمردرد موثر است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری بورنا ، اصولاً از نظر آناتومیکی ، لرزش کمر به نام افسردگی کمر داریم و از طرف دیگر انحراف بالاتری از ناحیه کمر به نام کیفوز و سوزش داریم. آنها باعث کمردرد و کمردرد می شوند.

طاق مقعر دیگری در ناحیه گردن وجود دارد که لوردوز گردن رحم نام دارد. این انحنای ستون فقرات که شکل ستون فقرات و چشمه ها را تشکیل می دهد باعث بهبود حرکت و انعطاف پذیری ستون فقرات می شود. هرگونه عواملی یا شرایطی که باعث تورم طبیعی کمر ، گردن و باسن در کنار هم می شود می تواند باعث درد و گرفتگی عضلات و گرفتگی عضلات و افزایش فشار به استخوان ها و مفاصل شود که این برای بسیاری از افراد مبتلا به کمردرد دردناک است. آنها به دلیل فشار بر روی مهره کمر ، دچار مشکلات شدیدتری مانند فتق دیسک کمر یا کمردرد شدید هستند.

یکی از مهمترین عوامل مؤثر در انحنای طبیعی وجود شکم بزرگ است که باعث افزایش انحنای کمر می شود. برای جبران این امر ، ستون فقرات باید انحنای پشت را افزایش دهد و هرچه عمق کمر بیشتر باشد ممکن است حتی در حالت طولانی تر انحنای گردن را افزایش دهد.

کمر - لوردوز

از طرف دیگر ، افراد نازک ممکن است به دلیل ضعف در عضلات شکم ، کمردرد را تجربه کنند. نشستن مناسب ، که وضعیت طبیعی ستون فقرات را حفظ می کند ، و در نتیجه ، عضلات هر بدن برای جبران نشستن یا ایستادن نادرست ، نیازی به تلاش بیشتری ندارند ، در نتیجه خستگی و گرفتگی ایجاد می شود.

جهت کل بدن نیز در این امر نقش مهمی دارد ، یعنی اینکه پاها ، باسن ، باسن و شانه های شما نیز باید در موقعیت مناسب و جهت طبیعی قرار داشته باشند تا احساس راحتی کنید و در جهت ستون فقرات مناسب باشید. اگر پاهایتان آویزان باشد ، این باعث خستگی و درد خواهد شد. روی کف پا ، قسمت پشت پا کشیده شده است که به افزایش عمق پشت کمک می کند.

اگر شانه های ما به صندلی که روی آن می نشینیم وصل نشویم ، سر به طور ناخودآگاه به جلو حرکت می کند و در نتیجه باعث خستگی و سفتی در عضلات گردن می شود و بر روی شانه ها و پشت ما می سوزد.

نشستن طولانی مدت در حالت خمیده و هلال به شکل ستون مهره ها را تشکیل می دهد و به خصوص اگر فرد در سنین جوانی و در بزرگسالی در این موقعیت نشسته باشد ، این موقعیت اشتباه ستون فقرات به طور دائم ساخته می شود.

ماهیچه های ما در هر سنی می توانند حداقل بیست و پنج درصد قدرت خود را تقویت کنند ، اما وقتی جوان هستیم ماهیچه هایمان از شکل مناسب ، محکم و خوبی استفاده می کنند و انحنای طبیعی بدن به طور طبیعی و صحیح رشد می کند ، ستون فقرات به شکل است. درست. او را به دست گرفت. اگر کودکان در سنین پایین ضعیف بنشینند ، مهره ها دچار نقص می شوند و این می تواند در آینده منجر به کمردرد شود. در سنین میانسالی ، اگر می خواهید ماهیچه ها را تقویت کنید ، آنها باید انرژی و ورزش زیادی را صرف کنند و البته ، کارآیی آنها بسیار کمتر از کودکی است.

روش درمان:

فیزیوتراپی

هنگامی که بیمار یاد می گیرد که چگونه تنش در کمر را کاهش داده و از آموزه های خود استفاده کند ، درمان ستون فقرات کمر موفقیت آمیز خواهد بود. علاوه بر پرداختن به این مشکل ، فیزیوتراپیست ها برای تقویت ، کشش و کاهش کشش عضلات (عضلات بیش از حد کشش) ، آموزش نقاط ضعف کمری و حرکات اصلاحی را در نظر می گیرند.

آموزش و تصحیح حرکات

ورزش در معالجه کمردرد ناشی از کمردرد موثر است. مهمترین عامل کمردرد ، تجمع چربی در اطراف معده و قرار دادن بدن در شرایط ناخوشایند است.

در اینجا چند تمرین موثر برای درمان کمر درد آورده شده است:

20200520_202535

دکمه بازگشت به بالا