اقتصادی

تدابیر امنیتی در مرز لهستان – بلاروس تقویت می‌شود

وزیر کشور لهستان امروز (یکشنبه) گفت، این کشور ۵۰۰ افسر پلیس را در مرزش با بلاروس مستقر خواهد کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد مرزی لهستان امروز اعلام کرد که ۱۸۷ نفر روز شنبه سعی داشتند به طور “غیرقانونی” از لهستان به بلاروس بروند.

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان در واکنش به این موضوع در توییترش نوشت: به دلیل موقعیت متشنج در مرز با بلاروس، من تصمیم گرفته‌ام که ۵۰۰ افسر پلیس متشکل از یگان‌های ضدتروریسم و بازدارنده را در مرز با بلاروس مستقر کنم.

وی افزود: این افراد به ۵۰۰۰ گارد مرزی و ۲۰۰۰ سرباز که امنیت مرز را تامین می‌کنند، ملحق خواهند شد.

همچنین نگرانی دیگری میان کشورهای اروپای شرقی و هم‌مرز با لهستان وجود دارد. هفته گذشته پس از شورش مسلحانه نافرجام واگنری‌ها، یوگنی پریگوژین رئیس این گروه نظامی با الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس که در این درگیری نقش میانجیگر را داشت، توافق کردند که نیروهای واگنر به بلاروس بروند. اکنون اعضای ناتو و کشورهای هم‌مرز با این کشور نگران هستند که شاید واگنر فعالیت‌هایی را در مرز با این کشور انجام دهد.

چند روز پیش ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این زمینه گفت: ائتلاف نظامی ناتو، تحرکات رئیس و گروه واگنر را در بلاروس رصد خواهد کرد تا امنیت اعضای ناتو را حفظ کند. معتقدم که قضاوت درباره پیامدهای رویداد مربوط به روسیه و انتقال رئیس واگنر و نیروهایش به بلاروس بسیار زود است؛ اما ما فعالیت آن‌ها را صد خواهیم کرد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که همیشه آماده محافظت و دفاع از متحدان ناتو به خصوص آن‌هایی که هم‌مرز با بلاروس هستند، خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا