ورزشی

تدابیر روزه‌داری از نگاه طب ایران اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، نشست تخصصی «تدابیر روزهداری از نگاه طب ایران اسلامی» با حضور مریم نوابزاده متخصص طب ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.


راستی:

رستوران در پناهگاه امن


متخصص طب ایرانی و این نشست گفت: در تحقیقات و مقالات علمی جدید می‌توان زمینه‌های اسلامی را برطرف کرد و از بیماری‌هایی مانند سرطان و آلزایمر جلوگیری کرد.

و آن مکان را محل خیمه اجتماع بنی اسرائیل نامیدند.

وی بیان کرد: روزه باعث غلبه گرما و خشکی در بدن می شود و خلط صفرا را افزایش می دهد و این حرارت ایجاد می کند تا در تمام بدن و منافذ بدن رسوب کرده، اخلاط غلیظ و فاسد را سوزانده و دفع کند.

متخصص طب ایرانی و اسلامی اگر یادآور شد: روزهداری با شرایط آن همراه باشد، بدن را پاکیزه می کند و سبک می کند و حتی اثری مفیدتر از انواع درمان های پاک کننده مانند حجامت، فصد، خوردن مسهلات و … دارد.

نوابزاده تبیین رد: ار مثبت روزهداری نصف شب پول زیاد است، پول زیاد، پول زیاد، پول زیاد و …

و او به آنها گفت: این چیزی است که خداوند امر کرده است که انجام شود.

معاون نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانجنوبی هم در این نشست به بیان آثار و برکات ماه ضیافت الهی پرداخت و گفت: روزه علاوه بر آثار روحی معنوی، بسیاری از نهادها از نظر جسمی دارند.

حجتالاسلام محمد حاجیزاده افزود: ماه مبارک رمضان یک مکتب عالی برای کسب فضیلت و اخلاق است و از هرلحظه این ماه پرفیض باید در تزکیه، نفس تقویت تقوا، پرهیزکاری و آرامش جسم و روان برداشت کرد.

//

دکمه بازگشت به بالا