ورزشی

تداوم بلاتکلیفی ورزش همگانی و تقویت شائبه‌ها/ پنجمین نامه به وزیر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گفته خبرنگاران آنلاین ، راهپیمایی های انتخابیه ورزشی از جمله مشکلاتی است که با هر چالشی همراه است. هنگامی که تأخیر در برگزاری جلسه از حد قانونی فراتر رود ، این چالش ها گاه افزایش می یابد و حتی نگران کننده تر می شوند که منجر به انتقاد می شود.

فدراسیون عمومی ورزش یکی از فدراسیونی است که به دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات ، به ویژه در بررسی دلایل آن ، مانند بسیاری از موارد مشابه مشابه ، و نظارت بر این وزارتخانه مورد انتقاد قرار گرفته است. او برای بدست آوردن نتایج مورد نظر خود باید مراحل انتخاب را طی کند.

دو سال عدم اطمینان در یک فدراسیون
آخرین مجمع ورزش های همگانی در 10 مارس 2015 برگزار شد. علی مجد آرا در انتخابات پیروز شد و بدین ترتیب برای دومین دوره متوالی رئیس جمهور فدرال شد. بر این اساس ، دوره چهار ساله ریاست جمهوری ماجدارا باید در تاریخ 10 مارس 2017 پایان یابد ، اما وی ریاست جمهوری را تا 10 آوریل 2017 حفظ می کند. با این حال امروز با انتصاب افشین مولایی به عنوان رئیس ، دوره مجدداً مجدریا که وارد مرحله غیرقانونی می شود ، به پایان می رسد.

انتظار می رود که مولائی در شش ماه در انتخابات شرکت کند ، اما نه تنها این ، بلکه در 12 اکتبر سال گذشته و به دستور وزیر ورزش احمد گواری به عنوان رهبر دوم انتخاب شد. این انتصاب به این دلیل انجام شد که انتخابات فدراسیون ورزش های فدرال قرار بود ظرف شش ماه از سمت ریاست جمهوری مولاوی برگزار شود ، اما هیچ اقدامی جز ثبت نام از نامزدها در روزهای اخیر صورت نگرفت.

دلایل به تعویق انداختن انتخابات
آیین نامه جدید فدراسیون ورزش که ماه ها در دستور کار وزارت ورزش است ، به جایی نرسیده است که بتوان با آنها ملاک هایی برای تصمیم گیری گرفت. برخی موارد از جمله انتخاب فدراسیون ورزش های همگانی است.

وزارت ورزش حق دارد چهار قانون فدرال را در نوع خود داشته باشد. ورزش همگانی یکی از این فدراسیون ها است. ماهیت فدراسیون باید متفاوت از فدراسیون باشد که جنبه قهرمانی دارد. دلیل این تفاوت در تعداد اعضای هیئت مدیره و بهبود آنهاست. وزارت ورزش می خواهد در این زمینه فدراسیون ورزش های همگانی را برگزار کند اما هنوز تصویب نشده است.

آیا وزارت ورزش به دنبال نتایج مورد نظر شما است؟
مانند سایر فدراسیون ها ، تأخیر در انتخاب فدراسیون ورزش های همگانی ، وزارت ورزش را برانگیخته است كه بگویند مدیران این وزارتخانه واقعاً می خواهند شرایطی را فراهم كنند تا گزینه های خود را متناسب با میز رئیس جمهور فدرال تنظیم كنند.

به نظر می رسد این کمبود زمانی آشکارتر و به احتمال زیاد رخ می دهد که در بین نامزدهای واجد شرایط ، نام افراد داخل وزارت کشور دیده می شود ، مانند رضا شجاعی و افشین مولایی که دوره حضور وی در فدراسیون ورزش های همگانی با حضور وی آغاز شد. اما او همچنین به عنوان دفتر نامزد شد.

انتخاب وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات برای فدراسیون عمومی ورزش ممکن است دلیل دیگری برای برگزاری انتخابات باشد.

قانون تصویب نشده است اما مجوزهای لازم اعطا شده است!
قانون فدرال تغییر یافته نیاز به تصویب نهایی دارد ، در حالی که شورای نگهبان هنوز تصویب قطعنامه ای را صادر نکرده است. بنابراین ، در این زمان ، وزارت ورزش نمی توانست طبق این قانون از انتخابات فدرال مانند ورزش های همگانی استفاده کند ، اما در عین حال مجوز به دست آورده بود ، که راه را برای مدیریت انتخابات مورد نظر هموار کرد.

معاون اول رئیس جمهور ، اسحاق جهانگیری ، در نامه ای به وزارت ورزش در تاریخ 10 ژوئن ، در نامه ای به وزارت ورزش با بیان اینکه “اجرای تصمیمات در مورد نحوه تشکیل یک انجمن منضبط در انجمن چند خانواده ای ورزشی” با تأکید بر اینکه “انجمن های ورزشی عمومی ، محلی و محلی “فدراسیون های زورخانه ای و کشتی و رشته های مختلف (به تشخیص وزارت ورزش و جوانان) از نظر ترکیب شورای عمومی منوط به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان خواهند بود.”

این مجوز در حقیقت به وزارت ورزش حق می دهد که انتخابی از فدراسیون ورزش های همگانی را از نظر ترکیب مجمع و تعداد اعضای آن ، بر حسب درخواست و درخواست ، انجام دهد و این به معنای نوید زیر پرچم انتخابات است!

با این حال ، با افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره و تصمیم گیری در مورد دستورالعمل وزارت ورزش ، امکان پذیر نیست افرادی که هیچ اطلاعی از این رشته ندارند در این میادین شرکت کنند و تنها هدف آنها انتخاب است. این انگیزه متخصصان این زمینه را که می خواهند در انتخابات آزاد و عادلانه شرکت کنند ، کور می کند.

این نامزد مخالف وزیر ورزش بود
ادامه عدم اطمینان در انتخاب فدراسیون ورزشهای همگانی موجب اعتراض رسمی برخی نامزدها در انتخابات میان دوره ای شده است. در نامه ای به وزیر ورزش در تاریخ 8 ژوئن ، نامزدها خواستار ورود سلطانی فر و موعد مقرر وی شدند و تأکید بر تأخیر 15 ماهه در برگزاری انتخابات و فنون آنها.

عدم وجود دلایل قانونی برای به تعویق انداختن انتخابات ، حضور چند عضو هیئت رئیسه بدون تصمیم ، مدیریت انتخابات به نفع افراد مورد نظر ، معاون وزیر فرهنگ و امور عمومی از جمله موارد دیگری است که در اوراق اعتراض به انتخابات مطرح می شود. مؤسساتی مانند آژانس آزمون ملی نیز کپی شده اند.

سلطانی فر به پنجمین اعتراض پاسخ می دهد؟
به گفته یک روزنامه نگار آنلاین ، 28 نفر برای انتخابات عمومی متقاضی شدند ، اما فقط 11 نفر مجوزهای لازم را از این کمیسیون دریافت کردند. فاطمه ابوالقاسمی ، محمدرضا اسد ، عباسعلی اکبری ، محمد بابایی ، مهدی حیدری ، ولی الله شجاع پویان ، رضا شجاعی ، افشین مولایی ، فرهاد نیکوکاسل ، مجتبی اصلانی و شهرام میرزمانی افرادی هستند که پرونده آنها به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است.

از میان نامزدها می توان به شهرام میرزمانی ، مجتبی اصلانی ، فاطمه ابوالقاسمی و محمد بابایی اشاره کرد که نامه اعتراضی خود را هفته گذشته به وزیر ورزش ارسال کردند.

این پنجمین نامه نامزدی است که به وزیر ورزش اعتراض می کند ، اما با وجود ارسال چهار نامه قبلی ، وزارت ورزش عجله ای برای ورود به فدراسیون ورزشهای همگانی و زودتر نگه داشتن آن نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا