ورزشی

تدبیر فدراسیون برای جانشین جادوگر/مغز دوم تیم ملی والیبال دراروپا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، پاسور مغز متفکر و برنده تیم والیبال است. تیم ملی والیبال ایران با تکیه بر بازیکنان برجسته این جایگاه در سالهای اخیر در رویدادهای بین المللی موفقیت های زیادی کسب کرده است. سعید معروف ، مهاجم و کاپیتان تیم ملی استثنایی در موقعیت خود محسوب می شود که ممکن است تا زمانی که افراد والیبال در ایران و جهان ادامه نداشته باشد دوام نیاورد.

جادوگر
نبوغ و نبوغ آن زمان در آن زمان غالباً نتیجه بازی تیم ملی را به نفع ایران تغییر می داد تا نقش و تأثیر بازیکنان موفق در آن موفقیت را روشن کند. وب سایت فدراسیون جهانی همچنین چندین بار از ستارگان ایرانی ستایش کرد و در ستایش از معروف ، از جادوگری یاد کرد که با جادوی خود حریف را شکست.

تغییر سبک بازی در ایران
سعید معروف پس از امیر حسینی ، الگوی بازی ایران را با سرعت زیاد عبور داد و تیم ملی والیبال ایران سریعتر از گذشته شد. حضور بازیکنانی مثل سید محمد موسوی و عادل غلامی در کنار هم که مشهور هستند باعث می شود تیم ملی از ظهور بازیکنان جدید خود نهایت استفاده را ببرد زیرا موسوی و غلامی توانایی ایجاد پاس های کوتاه و تیز را دارند.

درخشش خوب باعث شد تیم ملی از آماده سازی مهاجم دوم غافل شود. اگرچه بعضی اوقات به بازیکنانی مانند سلفوز و وادی فرصت داده می شود ، اما کوتاه و بدون استمرار است ، تا امروز می توانیم با مسافت طولانی بین پاسورهای ایرانی با سعید معروف روبرو شویم.

نقاط ضعف این باشگاه
با نگاهی به مسابقات لیگ در دو یا سه سال گذشته ، می بینیم که کارهای زیادی در آماده سازی برای پاس پاس انجام نشده است و هر دو تیم شهرداری ورامین و سایپا که به ترتیب در رده های اول و دوم هستند ، دو بازیکن دارند که به نام های پرویز پژشکی و آنها از امیر حسینی استفاده می کنند ، هر کدام بیش از 40 سال سن دارند. این واقعه نشان می دهد که تیم به این موقعیت حساس و مهم فکر نمی کند و نتوانسته است بازیکنان جوانی را برای او فراهم کند تا بتواند با بازیکنان قدیمی ارتباط برقرار کند.

بازنشستگی رهگذران
مسابقات لیگ باید از تیم ملی حمایت کند و بازیکنان را آماده کند ، اما باشگاه ها نیز در موقعیت تحویل کار کمی دارند و فضای رقابتی تیم باعث می شود تیم از قدرت با تجربه استفاده کند. اما سرانجام با خروج ستاره زنگ خطر در پست رهگذری به صدا در خواهد آمد.

نقاط قوت و ضعف سروان
به دلیل بی کفایتی باشگاه و سهل انگاری فدرال ، به بازیکن دوم فرصت ها و مجوزهای زیادی داده نشد. علیرغم داشتن خصوصیات مثبتی همچون هوش ، تحرک زیاد در میدان و روحیه مبارزاتی بسیار نیرومندی ، در دفاع نسبتاً ضعیف بود و اغلب باعث تغییر کارآموزان و استفاده از دو جایگزین در نقاط بحرانی می شد و مهدوی به دلیل قد بالای کار خود برای تقویت تیم ملی در دفاع سعید معروف نیز از تیم می خواهد طبق سیستم خود بازی کند که این یکی دیگر از ویژگی های منفی ماروف است که حتی مانع بازی او برای تیم زنیت روسیه می شود. همچنین تجزیه و تحلیل یک بازی شناخته شده کار دشواری است و تقسیم تحویل به گونه ای که قدرت آنالیز توسط حریف کاهش می یابد و این نیز یک ویژگی مثبت کاپیتان است.

پرورش فرد فقید و سوم
در سن 34 سالگی ، سعید معروف به آهستگی به آخرین سالهای بازیگری خود نزدیک می شود. اگرچه به نظر می رسد با توجه به شرایط سایر بازیکنان (امیر حسینی و پژشکی) و توانایی بالای فنی وی ، او تا 40 سالگی نیز بازی خواهد کرد ، اما او نباید بیشتر از این زمان پرتاب کند و فکر کند برای بالا بردن یک بازیکن دوم و حتی یک بازیکن سوم برای آن. یک تیم ملی است ، بنابراین در آینده نه چندان دور ، تیم ملی به دلیل عدم حضور شش مهاجم دونگ و همچنین نام ها و اندازه گیری های شناخته شده ، شکست نخواهد خورد.

ستاره آینده تیم ملی
جواد کریمی پاسور جوان و امیدوار کننده ای است که عملکرد آن در رده های سنی خردسال و جوان نشان می دهد که بر خلاف معروف ، پاس های بسیار زیادی دارد و عملکرد خوبی در دفاع دارد که در یک حالت ارشد در تیم ارشد باز می شود. با این وجود عدم اعتماد به نفس بالا او را در ارسال فرصت های ایمن و دقیق به هم تیمی هایش در شانس کوتاهی که در تیم بزرگسالان داشت ، مانع شد.

اقدامات مثبت فدراسیون
فدراسیون والیبال اخیراً برای حمایت از بازیکن دوم و فراهم کردن شرایطی که کریمی در لیگ اروپا حضور دارد ، اقداماتی حرفه ای و آینده نگر انجام داده است تا به تدریج شرایط را برای آماده سازی و حرفه ای شدن کریمی آماده کند تا اینکه وی شش مهاجم شود. آویز بعد از خداحافظی کاپیتان جایگزین خوبی باشید. کریمی اکنون در اروپا برای دستیابی به یک موقعیت شناخته شده و به عنوان دومین مغز تیم ملی برای به دست آوردن اعتماد به نفس لازم است. باید به کریمی فرصت بیشتری برای تست در مسابقات بین المللی داده شود تا ترس او از گذشت یا ندانستن بازیکنان بزرگی مانند موسوی ، عبادی پور و دیگران از بین برود و او در تصمیم گیری های لحظه ای از تصمیم گیری دریغ نکند.

دکمه بازگشت به بالا