اقتصادی

ترامپ، مشاور و یار قدیمی خود را عفو کرد

دونالد ترامپ ، که بارها و بارها از محاکمه و محکومیت راجر استون انتقاد کرده و آن را “ناعادلانه” توصیف کرده و دستور عفو سنگ را با استفاده از اختیارات قانونی رئیس جمهور ، چند روز قبل از ورود به زندان توصیف کرده است.

به گزارش بی بی سی ، راجر استون ، مشاور سابق ریاست جمهوری در بی بی سی ، به جرم دروغ گفتن به کنگره و ارعاب شهود برای تحقیقات ترامپ و روسیه به 40 ماه زندان محکوم شد.

چند روز پیش ، دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن دی سی ، درخواست راجر استون را برای به تعویق انداختن شروع حكم خود (به دلیل شیوع تاجی) رد كرد.

راجر استون ششمین مشاور و چهره نزدیک به ترامپ بود که در جریان تحقیقات بازپرس خصوصی رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 محاکمه شد.

کاخ سفید در بیانیه ای روز جمعه گفت: “راجر استون قربانی یک مسئله دروغین روسیه و قربانی تلاش های چپ و متحدانش بود که سالها در رسانه ها نفوذ کرده و به دنبال تضعیف ریاست جمهوری ترامپ بودند.”

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که دادستان های تیم تحقیق ویژه رابرت مولر ، راجر استون را به دلیل عدم اثبات کار دستی ترامپ با کرملین ناامید کردند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه ای ادعا کرد که محققان داستان حمله به خانه راجر استون را به شبکه خبری سیانید اعلام کردند.

گزارش کاخ سفید از پخش زنده یک حمله همزمان به خانه راجر استون در حومه پایتخت خبر داد. با این حال ، این شبکه خبری که بسیار مورد انتقاد دونالد ترامپ است ، بارها گفته است که به دلیل نام راجر استون در آن روزها ، او یک دوربین را در مقابل خانه خود نصب کرد.

در این بیانیه نتیجه گیری شده است که: “راجر استون مانند بسیاری دیگر در این مورد رفتار ناجوانمردانه ای داشته است ، اما راجر استون که قبلاً متحمل شده بود اکنون یک مرد آزاده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا