اقتصادی

ترانزیت گوگرد ترکمنستان از راه آهن رشت – کاسپین

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتتاح راه آهن رشت _ کاسپین گفت:با توجه به این اتصال پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم افزایش خوبی در حوزه ترانزیت بار ریلی داشته باشیم و با توجه به هماهنگی صورت گرفته، از هفته آینده ترانزیت گوگرد ترکمنستان را از این مسیر خواهیم داشت.

به گزارش اخبار ورزشی، سید میعاد صالحی اظهار کرد: اتصال قطعه رشت به بندر کاسپین، دومین مسیر ارتباط دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان است و شمال و جنوب کشور از مسیر ریلی به هم متصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این اتصال پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم افزایش خوبی در حوزه ترانزیت بار ریلی داشته باشیم و با توجه به هماهنگی که صورت دادیم از هفته آینده ترانزیت گوگرد ترکمنستان را از این مسیر خواهیم داشت. یعنی از بندر ترکمن باشی به بندر کاسپین خواهد آمد و از اینجا به طور ریلی از کشور ما  عبور خواهد کرد.

معاون وزیر راه افزود: از شش کریدور شمال – جنوب یعنی دو کریدور در شرق دریای خزر، دو کریدور در میان دریای خزر و دو کریدور در غرب دریای خزر، مسیر بندر کاسپین، چهارمین کریدوری بود که در مسیر شمال جنوب بین کشورهای شمال ایران و جنوب ایران برقرار شد و یک گام مهم در افزایش مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

 صالحی درباره ویژگی‌های این مسیر گفت: قاعدتاً با این افتتاح،‌ مسیر بارهای روسیه که از مسیر دریای سیاه، دریای سرخ و اقیانوس هند به سمت هند حرکت می‌کرد را می‌توانیم از این مسیر حمل بکنیم و از مسیر حدود ۵۰ روزه به مسیر زیر ۲۰ روز یعنی حدود یک سوم ان‌شاءلله کاهش بدهیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: با توجه به ظرفیت موجود در بندر کاسپین که حدود ۲.۵ میلیون تن است، می‌توان بخش عمده بار را به‌صورت ریلی حمل کرد که در صورت افزایش ظرفیت این بندر، می‌توانیم تا هشت میلیون تن کالا را حمل کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا