ورزشی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال

یحیی گل محمدی برای انتخاب بهترین استراتژی، بهترین سیستم و برترین ارنج شامل آماده‌ترین و باانگیزه‌ترین بازیکنان متناسب با شرایط و سیستم بازی تیم استقلال کار سختی در پیش دارد.
کار سخت یحیی از حالا شروع شده چرا که با در نظر گرفتن اینکه تیم او برای مصاف با رقیب سنتی نه مصدوم دارد نه محروم، خط زدن روی یکی، دو بازیکن نامدار و انتخاب لیست بیست نفره کار سختی خواهد بود. بدون بازیکنان امید، پرسپولیس ۲۲ بازیکن شناخته شده و آماده برای این مسابقه در اختیار دارد که یحیی باید روی نام دو نفرشان خط بکشد. شاید یکی از آنها سیامک نعمتی باشد که تازه از مصدومیت برگشته اما نفر دوم کیست؟ آیا یکی از فورواردها خط می‌خورد یا قرعه به‌نام مظلوم‌ترین بازیکن تیم وحدت هنانوف می‌افتد؟
اگر گل محمدی بخواهد محتاط بازی کند و نتیجه نگیرد بعداً از سوی هواداران بشدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت و همه به او حمله می‌کنند که چرا ترسیدی. با این حال هیچ کس نمی‌داند که در سر یحیی چه می‌گذارد. آیا او بی‌محابا و نترس به مصاف حریف می‌رود تا برنده باشد یا باز هم جانب احتیاط را در نظر می‌گیرد و با تأمل به سمت دروازه حریف خواهد رفت؟
با اینکه پرسپولیس در سه بازی اخیر خود با سیستم ۱-۱-۴-۴ سه پیروزی به دست آورده، هفت گل هم زده و کلی موقعیت خلق کرده اما بازی با استقلال شرایط متفاوتی دارد و نمی‌توان با قاطعیت گفت یحیی از کدام سیستم بهره می‌برد. برای مصاف با استقلال احتمال استفاده از سیستم ۲-۴-۴ یا ۱-۳-۲-۴ هم وجود دارد اما به نظر می‌رسد آنهایی که دوست دارند تیم محبوب‌شان را با دو مهاجم نوک در این بازی ببینند، با دیدن نحوه چیدمان نفرات از یحیی دلخور خواهند شد مگر اینکه او زیاد از حد جسور باشد.
اگر قرار بر استفاده از سیستم ۱-۱-۴-۴ باشد احتمالاً محمد عمری- که مقابل مس کرمان بازی داده نشد تا برای دربی کاملاً آماده باشد – پشت سر مهدی عبدی در ترکیب اصلی خواهد بود. همچنین اگر قرار بر این باشد که یحیی ارنج سه بازی قبلی را در مرکز زمین به میدان بفرستد و اینجا هم جانب احتیاط را کنار بگذارد، زوج سرلک – سروش پشت سر عبدی و عمری بازی می‌کنند و البته سروش هم شرح وظایف تدافعی خواهد داشت.

در عین حال به نظر می‌رسد هر ترکیبی که وسط زمین پرسپولیس به میدان برود و عمری و مثلاً عالیشاه مهاجم سایه باشند، علی نعمتی از ترکیب خارج خواهد شد چرا که یحیی مجبور است به وحید امیری در دفاع چپ بازی بدهد و آنگاه با توجه به بازگشت پورعلی گنجی به ترکیب میانه خط دفاع جایی برای نعمتی نخواهد ماند.
با اینکه کامیابی‌نیا فقط دقایقی کوتاه مقابل مس بازی کرد و در مصاف با مس رفسنجان و ملوان مصدوم بود اما احتمال دارد با توجه به تجربه حضورش در دربی‌های مختلف و درک شرایط این بازی از سینا اسدبیگی جلو بیفتد و به ترکیب اصلی برسد.

همچنین کمال یک ویژگی مهم دارد که می‌تواند یحیی را برای بازی دادن به او قانع کند. با توجه به نوع تمرینات پرسپولیس که روی سانتر و ارسال از جناحین تأکید زیادی می‌شود و با در نظر گرفتن قدرت کمال در سرزنی و استفاده از نقاط کور خط دفاعی حریف و حضور بموقع در تیر دو، احتمال بازی کردن او مثل دیدار رفت وجود دارد و شاید زوج کمال -سرلک را در مرکز زمین ببینیم که در این شرایط احتمالاً سروش در ترکیب نخواهد بود و عمری در نقش مهاجم سایه و در سیستم ۱-۱-۴-۴ بازی خواهد کرد.

مگر اینکه سروش در رأس مثلث خط میانی و در سیستم ۱-۳-۲- ۴ مقابل دو هافبک دفاعی بازی کند که در این صورت عمری بیرون خواهد ماند چرا که خیلی بعید است یحیی مثل بازی رفت بدون مهاجم نوک کلاسیک پا به این مسابقه بگذارد چون از این مسابقه برد می‌خواهد و هر چقدر هم که محتاط باشد حداقل یک مهاجم نوک را در زمین خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

دکمه بازگشت به بالا