ورزشی

ترکی و فغانی سابقه دار ترین داوران دربی پایتخت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در حالی روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر به مصاف هم می‌روند که با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، موعود بنیادی فر به عنوان داور وسط قضاوت این بازی را بر عهده دارد. این دومین بار است که بنیادی فر به عنوان داور دربی انتخاب می‌شود او در دربی شماره ۹۱ هم قاضی زمین بود که آن بازی با حساب یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید و مهدی عبدی زننده تک گل این دیدار بود.

در دربی صد و دوم یک اتفاق ویژه برای اولین بار در فوتبال ایران رخ خواهد داد و آن هم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR است. تاکنون سابقه نداشته که یک دیدار داخلی در لیگ ایران از سیستم VAR در آن استفاده شود که با تلاش‌های فراوان مسؤولان فدراسیون فوتبال و پس از تاییدیه فیفا این اتفاق در دیدار پرسپولیس و استقلال رخ خواهد داد.

در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ پس از ۱۴ سال از آخرین قضاوت یک داور ایرانی در دربی تهران، محسن ترکی به عنوان داور این بازی حساس انتخاب شد. ترکی در بین سایر داوران ایرانی رکورددار قضاوت در این بازی است. او تاکنون ۷ بار در تاریخ این مسابقات قضاوت کرده است که دو پیروزی سهم استقلال و یک پیروزی سهم پرسپولیس بوده است و ۴ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

علیرضا فغانی هم مانند ترکی ۷ بار در دربی پایتخت قضاوت کرده است که سهم استقلال دو و سهم پرسپولیس یک پیروزی بوده و ۴ بازی این دو تیم هم با قضاوت فغانی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. البته فغانی در ۳ بازی هم به عنوان داور چهارم حضور داشته است که در آن بازی‌ها، یک پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای پرسپولیس به دست آمده است و یک دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ترکی و فغانی سابقه دار ترین داوران دربی پایتخت

پس از این دو داور، سعید مظفری زاده که اکنون به عنوان مدیر تیم فوتبال تراکتور تبریز فعالیت می‌کند، در ۳ دربی قاضی زمین بوده است. در این ۳ بازی، استقلال به پیروزی دست نیافته و سهم پرسپولیس هم یک پیروزی بوده و دو بازی هم با نتیجه پایان یافته است. البته مظفری زاده در یک بازی به عنوان داور چهارم حاضر بوده که آن دیدار با پیروزی یک بر صفر تیم استقلال به پایان رسید.

به جز موعود بنیادی فر، بیژن حیدری هم دو بار در دربی قضاوت کرده است که یک پیروزی از آن پرسپولیس بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. حیدری در یک بازی به عنوان داور چهارم و در یک دربی هم به عنوان داور اضافه حضور داشت که هر دوی آن بازی‌ها با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

مسعود مرادی، محسن قهرمانی، یدالله جهانبازی، محمدرضا اکبریان، سید مهدی سیدعلی، اشکان خورشیدی، تورج حق وردی و پیام حیدری هم هر کدام یک بازی را در دربی سوت زده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا