ورزشی

تزریق امید و نشاط به والیبال کشور با قهرمانی در آسیا/ جوانگرایی و استفاده از مربیان وطنی خیال تیم ملی را آسوده کرد

به گزارش اخبار ورزشی ؛ تیم ملی والیبال ایران در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با شکست ژاپن ، میزبان بازی موفق شد برای چهارمین بار در مرحله قهرمانی بایستد.

بهروز عطایی در این دوره نقش اصلی را در تیم ملی کشورمان داشت. این اولین بار است که والیبال برگزار می شود ایران در گروه سنی بزرگسالان ، با کادر کامل ایرانی ، به این موفقیت دست یافت. موفقیت قطعی راه را برای حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی کشورمان در سال های آینده هموار می کند.

همچنین موارد دیگری که باید در نظر بگیرید تیم ملی ایران در طول مسابقه ، که تقریباً 10 سال بعد بود ، ستاره هایی مانند سعید معروف ، سید محمد موسوی و امیر غفور نداشت. تیم ملی ایران او به دلیل عدم حضور ستاره هایش موفق شد عنوان قهرمانی بدست آوردن.

نقطه عطف در این رقابت استفاده کامل از پرسنل ایرانی بود

بهنام محمودی ، پیشکسوت والیبال ملی کشورمان در مورد کسب این عنوان قهرمانی در گفت وگو با خبرنگاران گروه های ورزشی اخبار ورزشی او گفت: من به تیم گفتم خسته نباشید. اصلی ما موفق شدیم و به نتایج دلخواه رسیدیم. به نظر من نقطه شروع این مسابقه استفاده کامل از پرسنل ایرانی است. عملکرد این تیم چشمگیر بوده است ، به خصوص که آنها در چند وقت اخیر دو گل به ثمر رسانده اند ژاپن ما تسلیم شده ایم و نیاز به این پیروزی و قهرمانی کاملاً احساس می شود. به خانواده والیبال را تبریک می گوییم و مطمئناً در آینده خبرهای خوب زیادی از این تیم خواهیم شنید.

023IRI_players_est جشن بردن_پیروزشان- 1000x667

وی با اشاره به جوانی این تیم گفت: پوست انداختن یک تیم ورزشی یک اتفاق طبیعی است ، به خصوص بعد از المپیک. مدتهاست که بحث جوانان در مورد تیم ملی ما وجود دارد ، اما همیشه یکسان بود ، اما خوشبختانه پس از پایان المپیک این فرصت فراهم می شود تا شاهد این رویداد طبیعی در تیم باشیم. حتی در حال حاضر ، این نتایج با رویدادهای خوبی مانند قهرمانی همراه است. مهمترین رویدادی که می توان برای تیم ملی در نظر گرفت ، شرکت در لیگ جهانی و بازیهای آسیایی هانگژو است. این تیم اکنون یک سال فرصت دارد و با برنامه ریزی مناسب ، قطعاً می تواند در هر دو این بازی عملکرد قابل دفاع ارائه دهد.

این کارشناس والیبال تصریح کرد: فراموش نکنید که این قهرمانی با مربی محلی کسب می شود. عطایی مربی خوبی است و ما به طور کلی مربی خوبی داریم که قطعاً می توان به تیم اضافه کرد و تا شروع بازی های آسیایی به کادر فنی کمک کرد.

قهرمانی در جام ملت های آسیا برای والیبال ایران الزامی است

محمدرضا دامغانی مربی والیبال در این رابطه به خبرنگاران اخبار ورزشی گفت: ابتدا به جامعه ورزش و سپس بازیکنان و کادر فنی تبریک می گویم و خسته نباشید. در واقع خانواده والیبال از نتایج لیگ ملت ها و المپیک بسیار ناامید شده اند. بنابراین ، کسب این جام پس از آن دو شکست بسیار ضروری است ، اما خوشبختانه والیبالیست ایرانی موفق شد به نتیجه خوبی برسد و پس از مدت ها شادی را به ارمغان آورد. جامعه والیبال را هدیه دهید. یکی از موارد مهم در دستیابی به قهرمانی ، استفاده کامل از پرسنل ایرانی است. البته نتایج تیم ملی در این رویداد ، به ویژه در مراحل اولیه ، از قبل قابل پیش بینی است ، اما شدت بازی به تدریج تیم را به چالش می کشد و بالعکس چین ما کار آسانی نداریم. در دیدار با ژاپن نیز مقابل تیمی قرار گرفتیم که سعی می کرد برای سومین بار تیم ملی ایران را شکست دهد اما خوشبختانه توانستیم میزبان را جلو بیاندازیم و به جایگاهی که شایسته آن بودیم برسیم.

دامغانی خاطرنشان کرد: والیبال ملی ما با حضور بازیکنان جوان احیا شده است اما باید از این تیم حمایت کنیم و به آن فرصت بدهیم. در این رویداد ما 3 بازیکن دائمی مانند سعید معروف ، محمد موسوی و امیر غفور نداریم. در طول این سالها ، والیبالیست های خوبی تربیت شده اند که می توانند خالی برخی بازیکنان را به خوبی پر کنند ، اما پر کردن خلاء سعید معروف دشوار و زمان بر است ، اما انسان ها هنوز با امید زندگی می کنند. سعید معروف هنوز جوان بود و روزی که آمد ناشناخته بود ، دولت به او پول داد که سعید معروف باشد ، البته با استعداد خودش.

وی گفت: اکنون کریمی و امثال او وجود دارند ، اما آنها هنوز از شهرت زیاد فاصله دارند ، اما اگر صبور باشیم ، حداقل جایگزین خوبی خواهیم گرفت. ما بازی های آسیایی هانگژو را در پیش داریم ، یک بازی مهم برای همه رقبای آسیایی ما ، بنابراین هیچ کس در تمام این مدت بیکار نخواهد بود. همه تمرین می کنند ، بنابراین باید تمرین کنیم ، باید طراحی کنیم تا بتوانیم طلاهای دوره قبل را البته با مربی ایرانی تکرار کنیم.

001IRI_players_enter_the_match_court-1000x667

اعتقاد به جوانی به خوبی کار می کند

حسن سمیعی ، کارشناس والیبال در این زمینه گفت: قبلا اشاره کردم که این قهرمانی قابل پیش بینی است و خوشبختانه این امر قابل دستیابی است و ما بار دیگر شاهد قهرمانی تیم ملی خود در آسیا هستیم. به استثنای ژاپن ، تقریباً همه تیم های دیگر حریف جدی ما نبودند ، بنابراین می توان گفت که شاگردان آتایی به راحتی موفق شدند در سکوی اول مسابقات قرار بگیرند ، اما ما بازی آسانی مقابل ژاپن نداشتیم ، اما نتیجه خوبی گرفتیم بازیکنان خوبی در تیم حضور دارند و ما حدود 7 یا 8 بازیکن مهم و خوب داریم ، مثل میثم صالحی که ممکن است سابقه قوی در تیم نداشته باشد ، اما حضور مداوم و خوب او در مسابقات. لیگ برتر او تبدیل به یک بازیکن آماده شده است که اکنون به خوبی به تیم ملی خدمت می کند.

وی افزود: به طور کلی به جز چند بازیکن مانند قلی پور و مسافر که حضور آنها در تیم بی فایده است ، بقیه خوب است. در هر مسابقه ای ، گلزنی بیشتر از عوامل دیگر در حضور بازیکنان خوب و م effectiveثر است ، یعنی 80 درصد نمره بازی سهم بازیکن است ، 15 درصد سهم مربی و 5 درصد تسهیلات در نظر گرفته شده برای تیم است. با این وجود ، همه ما خوب هستیم و همیشه می گوییم در مسابقات آسیایی ، می توانیم به مربیان داخلی اعتماد کنیم و به نظرم باید از بهروز عطایی و کادرش حمایت کنیم.

اخرین حرف

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را نشان می دهد. در پایان مسابقات ، محمدرضا داورزنی در مصاحبه ای اعلام کرد که قرارداد بهروز عطایی تا المپیک پاریس تمدید شده است. بدون شک با توجه به برگزاری لیگ ملت ها و مسابقات جهانی که بعد از المپیک بالاترین سطح را در والیبال جهان دارند ، سال 2022 برای والیبال ایران سال مهمی خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید نتایج تیم ملی کشورمان در این رویداد چگونه است

دکمه بازگشت به بالا