ورزشی

تساوی با طعم صدرنشینی/ استقلال به صعود امیدوارتر شد

به گزارش اخبار ورزشی؛ در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C ، هر دو تیم استقلال ایران و الاهلی عربستان سعودی به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه بدون گل به استقلال هشت امتیاز و به دلیل اختلاف بهتر از الدحیل و الاهلی برای صعود به بالای جدول پایان یافت.

این بازی در دقیقه اول در میانه میدان انجام شد و ایندیپندن سعی کرد راهی به دروازه الاهلی پیدا کند. در دقیقه 8 اولین موقعیت جدی بازی ایجاد شد و مهدی قائدی روی پاس وریا غفوری موقعیت گرفت اما ضربه این بازیکن با واکنش دروازه بان الاهلی همراه شد. استقلال در کرنر یک موقعیت دیگر برای گلزنی داشت اما ضربه عارف غلامی توسط دروازه بان حریف مهار شد. عبدالرحمن غریب در دقیقه 15 به استقلال شوت زد که با اعتراض روبرو شد. در نیمه وقت توسط غریب دوباره شاگردان مجیدی با شوت به دروازه استقلال در دقیقه 24 شلیک کردند که باز هم مظاهری آنها را مهار کرد.

بازی شکل متعادل تری به خود گرفت و هر دو تیم سعی در ایجاد موقعیتی در میانه زمین برای ایجاد موقعیت داشتند اما تا دقیقه 35 فرصتی برای گلزنی هیچ یک از تیم ها وجود نداشت. الاهلی عربستان در دقیقه 39 موقعیت خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد کرد و عبدالباسط هندی در محوطه جریمه وارد دروازه استقلال شد و به تیر دروازه برخورد کرد و سپس توسط مدافع استقلال تحت فشار قرار گرفت. بعد از حمله الاهلی ، استقلال در ضد حمله فرصت گلزنی داشت. به دلیل سهل انگاری در دفاع الاهلی ، شرایطی برای ارسلان مطهری فراهم شد ، اما این بازیکن از این فرصت استفاده نکرد. در پایان تلاش های هر دو تیم برای گلزنی در نیمه اول بازی بی نتیجه ماند تا اینکه بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

502

اولین صحنه جدی روی گل دوم تیم در نیمه دوم در دقیقه 64 رخ داد ، زمانی که رشید مظاهری با واکنش به موقع ضربه سر خطرناک عمر سوما را به کرنر فرستاد. در دقیقه 68 مظاهری بار دیگر دروازه تیمش را دفع کرد و شوت محکم فتوحی هافبک فنی الاهلی را که از پشت محوطه جریمه به بیرون زده شد با واکنش زیبا به کرنر زد. مهاجم الاهلی یک ضربه کرنر خطرناک از روی دروازه آبی ها زد. در دقیقه 80 ، عمر السومه شوت خود را به سمت دروازه آبی پوشان زد که دروازه را گسترش داد. در دقیقه 88 یک ضربه آزاد به آبی پوشان در پشت محوطه جریمه الاهلی اعطا شد ، جایی که وریا غفوری در پشت دروازه قرار گرفت و ضربه مستقیم از بالای دروازه عبور کرد. در آخرین لحظه هیچ حمله پراکنده ای از سوی هر دو تیم رخ نداد که به نفع استقلال ایران و الاهلی عربستان بود تا نتیجه بدون گل را به توافق برسانند و امتیازات یکسانی را کسب کنند.

داور: ریوجی ساتو از ژاپن

ترکیب شده استقلال ایران: رشید مظاهری ، عارف غلامی ، سیاوش یزدانی ، سید احمد موسوی (46- داریوش شجاعیان) ، هراویه ملیچ ، مهدی مهدی پور ، فرشید اسماعیلی ، آرش رضواند (55- سعید مهری (83- مسعود ریگی)) ، وریا غفوری ، ارسلان مطهری (ارسلان مطهری) 69 – شیخ دیاباته) و مهدی قائدی (83- بابک مرادی).

ترکیب شده الاهلی عربستان سعودی: محمد العیس ، عبدالله حسون ترمین ، معتز حسین ، محمد عبدالحکیم الفتیل ، عبدالباسط علی هندی ، ادریس فتوحی (75- علی حسن السمری) ، الویس ساریچ (62- سلطان المندش) ، نوح الموسی ، سلمان المشر (62- حسین علی المقاوی)) ، عبدالرحمن عبدالله غریب (1 + 90- اسیری) و عمر السومه.

دکمه بازگشت به بالا