اقتصادی

تصاویر| تداوم تظاهرات مردم در پایتخت نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، در حالی که دادگاه ناعادلانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه فردا آماده می شود ، گروهی از طرفداران وی تظاهرات مسالمت آمیز را در پایتخت ترتیب دادند.

تعدادی از هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی ، رهبر جنبش اسلامی نیجریه ، از جمله زنان ، با بلند کردن بنرها و تصاویر وی در ابوجا پایتخت نیجریه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ زکزاکی و همسرش شدند.

شیخ زکزاکی در دسامبر سال 2015 پس از حمله ارتش و پلیس به منزل وی در ایالت کادونا ، شمال نیجریه دستگیر شد. حمله ای که منجر به سقوط تعداد زیادی شهید و زخمی شد. نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه همچنین زینا ابراهیم همسر شیخ زکزاکی را دستگیر کردند.

چندین سازمان بین المللی حقوق بشر این قتل را محکوم می کنند. عفو بین الملل همچنین ارتش نیجریه را به قتل شیعیان ، دفن آنها در گورهای دسته جمعی و تخریب اسناد مربوط به جنایت در اوایل ماه مه 2016 متهم کرد.

سهیلا زکزاکی ، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی ، رهبر جامعه اسلامی نیجریه ، اخیراً گزارش داد که پدر و مادر وی به دلیل سهل انگاری پزشکی در وضعیت وخیمی قرار دارند و گفت که پدر و مادرش هنگام دستگیری زخمی شده اند و اکنون از مراقبت های پزشکی محروم شده است. این درمان سلامتی آنها را بدتر می کند.

اخیراً ، تعدادی از طرفداران زاکزاکی ، رهبر جنبش اسلامگرای نیجریه ، در نیجریه تظاهرات کردند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شدند. منابع خبری گزارش دادند كه تعدادی از طرفداران شیخ زكزاكی امروز دوشنبه در محله فوس در ابوجا پایتخت نیجریه تظاهراتی ترتیب دادند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زكزاكی و همسرش شدند.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا