اقتصادی

تظاهرات در نیجریه در حمایت از«شیخ زکزاکی» و درخواست آزادی سریع او

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، تعدادی از هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی ، رهبر جنبش اسلامی نیجریه ، در جریان تظاهرات در این کشور خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شدند.

منابع خبری گزارش دادند كه تعدادی از طرفداران شیخ زكزاكی امروز ، دوشنبه با تظاهراتی در محله فوس در ابوجا پایتخت نیجریه ، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زكزاكی و همسرش شدند. معترضین در حمایت از رهبر مسلمان نیجریه ، بنرها و تصاویر شیخ زکزاکی را به همراه داشتند.

طرفداران زاکزاکی در روزهای اخیر اظهارات ضد اسلامی امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، خواستار آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را تقبیح کرده بودند.

شیخ زکزاکی در دسامبر سال 2015 پس از حمله ارتش و پلیس به محل اقامت وی ​​در ایالت کادونا ، شمال نیجریه دستگیر شد. حمله ای که منجر به سقوط تعداد زیادی شهید و زخمی شد. نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه همچنین زینت ابراهیم ، همسر شیخ زکزاکی را دستگیر کردند.

چندین سازمان بین المللی حقوق بشر این قتل را محکوم می کنند. در اوایل ماه مه 2016 ، سازمان عفو ​​بین الملل ارتش نیجریه را به قتل شیعیان ، دفن آنها در گورهای دسته جمعی و تخریب اسناد مربوط به این جنایت متهم کرد.

سهیلا زکزاکی ، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی ، رهبر جامعه اسلامی نیجریه ، اخیراً گزارش داد که پدر و مادر وی به دلیل سهل انگاری پزشکی در وضعیت وخیمی قرار دارند و گفت که پدر و مادرش هنگام دستگیری زخمی شدند و اکنون از مراقبت های پزشکی محروم هستند. درمان سلامتی آنها را بدتر کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا