اقتصادی

تظاهرات مخالفان کابینه نتانیاهو در مقابل سفارت آمریکا در تل‌آویو

منابع عبری‌زبان از تظاهرات مخالفان کابینه نتانیاهو در مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از یدیعوت آحارانوت، امروز (سه‌شنبه) همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی مخالفان طرح جنجالی تغییرات قضایی در تل‌آویو، ده‌ها تن از آنها در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات مخالفان نتانیاهو در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو، همزمان با سفر امروز اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به آمریکا و همچنین مکالمه تلفنی دیروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

این مکالمه تلفنی پس از تنش زیاد در روابط دولت بایدن و کابینه بنیامین نتانیاهو بر سر ادامه اعتراضات در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در این جریان مکالمه تلفنی، بایدن نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به کاخ سفید دعوت کرده است، این در حالی است که تا پیش از این، دولت آمریکا به دلیل ادامه اعتراضات در فلسطین اشغالی، از دعوت نتانیاهو امتناع کرده بود.

طرح‌هایی که کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا