ورزشی

تغییرات مثبت با چاشنی جوانگرایی/ کشتی آزاد امیدها را زنده کرد

به گزارش اخبار ورزشی ؛ رقابت کنید کشتی مسابقات رایگان جهان در سال 2021 در روزهای 10 تا 13 اکتبر در این شهر اسلو در پایان تیم ایران با حسن یزدانی با 86 کیلوگرم ، کامران قاسم پور با 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع با 125 کیلوگرم برای مدال طلا ، علیرضا سرلک با 57 کیلوگرم ، امیرمحمد یزدانی با 65 کیلوگرم و محمد نخودی 79 کیلوگرم برگزار شد. به مدال نقره و مجتبی گلیگ در سنگین وی با وزن 97 کیلوگرم مدال گرفت. در رده بندی تیم ها ، تیم ها ایران با 162 امتیاز به مقام سوم رسید روسیه با 173 و ایالات متحده با 165 امتیاز ، به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کردند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسابقه این است که حسن یزدانی تاریخ ساز شد. در این مسابقات حسن یزدانی برای چهارمین بار در فینال وزن 86 کیلوگرم مقابل دیوید تیلور از آمریکا حضور داشت. 3 دعوای قبلی در جام جهانی کرمانشاه ، مسابقات جهانی بوداپست و المپیک توکیو با قهرمانی تیلور به پایان رسید ، اما این بار یزدانی توانست با عملکردی برتر در 6 دقیقه 6 بر 2 مقابل حریف سرسخت خود به برتری برسد تا طلسم چندین سال را بشکند. او اکنون چهار مدال طلای جهانی و المپیک ، دو مدال جهانی و نقره دارد المپیک و یک برنز جهان ، 7 مدال تا کنون خدای سبک آزاد ایران ، در کنار غلامرضا تختی ، اسطوره ورزش ایران.

832

محمد حسین محبی ، پیشکسوت کشتی آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی ، درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی اظهار داشت: ما در این مسابقات به ویژه در وزن سنگین ، که در آن پس از 32 سال موفق شدیم دوباره یک مدال طلا در این وزن سنگین توسط یک کشتی گیر جوان کسب کنیم ، عالی بودیم. آخرین باری که خدایان آزاد ایران برنده شدند مدال طلا در این مرحله بود که مسابقات جهانی برگزار شد مردم سوئیس برو خونه. همچنین در وزن های دیگر عملکرد خوبی از خود نشان دادیم. حسن یزدانی خیلی خوب است ، کامران و بچه های دیگر این دوران واقعا تاریخ ساز می شوند. امیدوارم این روند را در زمینه های مختلف ادامه دهیم.

او ادامه می دهد: این مسابقات فرصت خوبی برای آزمایش کشتی گیران آنها است و ایران تا به امروز در مسابقات جهانی این همه مدال با این رنگ ها کسب نکرده است. درست است که برخی از مشهورترین تیم ها و کشتی گیران فعلی در نروژ حضور ندارند ، اما با این وجود این یک فرصت خوب برای ما است که نتایج خوبی بگیریم ، که خوشبختانه اتفاق افتاد.

محبی توضیح می دهد: بازیهای آسیایی هانگژو یا المپیک آسیا روبروی ما. تعدادی از کشتی گیران برجسته مدت ها مدال المپیک را کسب کرده اند اما در المپیک آسیایی موفق به کسب مدال یا مدال طلا نشده اند. این نشان می دهد که این مسابقات نیز در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و رفتن به سکوی قهرمانی در آنجا کار آسانی نیست. ما همچنین در این مدت مشکلاتی را تجربه کردیم ، این مدال را نبینید ، اما مهم این است که امید داشته باشید و همچنین امیدواریم نتایج قابل قبولی را در هانگژو ببینیم.

وی در پایان درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی نیز گفت: صداقت یکی از مربیان جوان و با انگیزه است. هنوز برای قضاوت درباره او زود است ، اما در هر صورت ، شانس در میان است. تغییر بعد از المپیک اتفاق افتاد و فشار روی تیم زیاد نبود ، اما حالا این تیم نتایج خوبی کسب کرده و همه راضی هستند.

محمد طلایی ، پیشکسوت کشتی آزاد در این باره به خبرنگاران اخبار ورزشی گفت: تیم ملی با آرزوی موفقیت برای کشورمان روانشناسی او با فرم خوب به مسابقات رفت. عملکرد تیم ملی تاکنون خوب و قابل تامل بوده است و امیدوارم در این رویداد مهم بار دیگر شاهد کسب مدال کشتی گیران باشیم. برای یزدانی طبیعی است که قبلاً چندین بار با این کشتی گیر بوده است اصلی او نقاط قوت و ضعف حریف خود را می دانست و چون در المپیک شکست سختی را متحمل شد ، مصمم بود آن را جبران کند و خوشبختانه این رویداد مهم رخ داد و دیوید تیلور را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

او اضافه کرد: زارع که یک استعداد جدید است ، من از دوران نوجوانی او را به یاد می آورم ، زمانی که مهربان و محمدی تلاش زیادی کردند تا او را در کسب نمره وادار کنند ، تا اینکه به تدریج به این مقوله رسید. او در این رویداد مدالی کسب کرد ، که فکر می کنم ما در حدود 32 سال است که آن را کسب نکرده ایم. زارع یکی از کشتی گیران خوب ایران است و امیدوارم پیروزی او ادامه داشته باشد.

دارنده مدال طلای جهان با اشاره به عملکرد کادر فنی گفت: نمی توان همه چیز و همه این موفقیت ها را در اختیار کادر فنی فعلی قرار داد یا بهتر بگوییم شکست المپیک را فقط می توان به محمدی نسبت داد. صادق همیشه نشان می دهد که او تیم را به خوبی در موقعیت های سخت و حساس از نظر روانی جمع می کند. همراه با این منشی ، او نیز نقش موثری در این زمینه ایفا می کند و پا به پای ورزشکاران پیش می رود ، اما در مورد عملکرد چیزی نمی توان گفت رئیس فدراسیون خیلی سریع کامنت گذاشتن دوره چهار ساله باید به پایان برسد تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. یزدانی محصول گذشته است و حتی بسیاری دیگر از کشتی گیران ما باید ببینیم منشی در رده خردسالان چه می کند تا نتایج را در آینده ببیند. مثلاً ظرف دو سال نمی توان سیستم را تحلیل کرد.

طلایی درباره پیش بینی های خود درباره نتیجه احتمالی تیم آزاد در بازی های آسیایی گفت: همیشه انتظارات از کشتی زیاد است. کشتی گیران ما همیشه عملکردهای خوبی از خود نشان می دهند ، اما اگر کشتی ایران موقعیت واقعی داشت و در حاشیه شرکت نمی کرد ، این یکی از موفق ترین رشته ها در این مسابقات بود.

71FS 125 کیلوگرم - امیرحسین عباس ZARE (IRI) 2204

اخرین حرف

لازم به ذکر است که تیم ملی ایران به رکورد 6 فینالیست رسید در حالی که این اتفاق تنها در سال 1961 رخ داد. در آن دوره ، ایران تحت هدایت مرحوم حبیب الله بلور 5 مدال طلا و 1 نقره کسب کرد و قهرمان جهان شد. بار اول. مهمترین رویدادی که می توان برای آن انجام داد تیم ملی کشتی آزاد پس از اتمام این مسابقات ، بازیهای آسیایی هانگژو در نظر گرفته می شود که در شهر سپتامبر سال آینده توسط شهر هانگژو برگزار می شود. چین برگزار خواهد شد. آزادی ایران در گذشته مسابقهآنها در سال 2018 و میزبانی جارکارتا برگزار شدند و 3 طلا و 1 برنز کسب کردند. حال باید منتظر ماند و دید با توجه به تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی ایجاد شده و نمرات قبولی که اکنون در مسابقات جهانی نروژ ثبت شده است ، نتایج دانش آموزان صادق در این مسابقات چه می شود.

انتهای پیام / 5

دکمه بازگشت به بالا