ورزشی

تفاوت از زمین تا آسمان است

عرفان حاجوبابایی: اختلافات بین فوتبال آسیا و اروپا بارها و بارها در موارد مختلف مورد بحث قرار گرفته است. بحث معمولاً در مورد مشکلات فنی و اختلافات کیفی تیم های باشگاهی در دو قاره است و تقریباً همه می دانند که فوتبال آسیا که نمایش لیگ قهرمانان قاره است ، تفاوت زیادی با فوتبال اروپا و لیگ قهرمانان دارد.

این اختلافات اما محدود به زمینه و کیفیت کار مربیان و بازیکنان نیست و در مشکلات مدیریتی تفاوت های چشمگیری وجود دارد. یکی از مظاهر این میزان مبلغ پاداش های پرداخت شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و اتحادیه فوتبال اروپا به تیم های حاضر در لیگ قهرمانان در دو قاره است. میزان پاداش از زمین به آسمان متفاوت است و نشان می دهد که میزان گردش و درآمد چقدر متفاوت است. گردش مالی قطعاً یکی از دلایل اصلی وجود چنین شکاف بزرگی در سطح فوتبال دو قاره است.

لیگ قهرمانان آسیا ؛ هر سال از سال گذشته پشیمانم

کنفدراسیون فوتبال آسیا سالانه جوایزی را که برای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده اعلام می کند. البته این جوایز فقط مربوط به تیم فینالیست یا تیم قهرمان نیست و تیم های مرحله گروهی نیز جوایزی دریافت می کنند.

پیش از آغاز فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا 2020 ، AFC موارد زیر را اعلام کرد:

تیم برنده: 4 میلیون دلار

نفر دوم: 2 میلیون دلار

حضور نیمه نهایی: 250،000 دلار

حضور در مرحله یک چهارم نهایی: 150،000 دلار

حضور در دور 16: 100000 دلار

برنده شدن در مرحله گروهی و سایر سطوح حذف: 50،000 دلار

تصاویر در سطح گروه و سایر سطوح حذف: 10،000 دلار

در ابتدای فصل ، اگرچه AFC اعتبار خود را برای دادن پاداش به تیم ها افزایش داد ، اما با افزایش تعداد تیم ها از 32 به 40 تیم ، تقریباً هیچ تغییری در مبلغ پرداختی به باشگاه رخ نداد. تیم دقیقاً طبق فرمول فصل گذشته که در بالا ذکر شد ، جایزه را دریافت کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل فشردگی و تمرکز بازی ، در مسابقات این فصل کمک بزرگی به کشورهای میزبان کرده است و طبق گفته رسانه های عربی ، AFC برای هر گروه 1 میلیون دلار به کشور پرداخت کرده است. کی میزبان است ، هزینه می کند.

تفاوت از زمین به آسمان است

لیگ قهرمانان اروپا؛ باشگاه ها درآمد کسب می کنند

پیوستن به لیگ قهرمانان اروپا برای تمام باشگاه های اروپا بسیار سودآور است ، به همین دلیل همه باشگاه ها مشتاقانه شرکت در این رقابت ها هستند و یکی از دلایل اصلی مخالفت بسیاری از باشگاه ها با برگزاری سوپرلیگ اروپا فرصت حضور در تورنمنت های پرسود مانند این است. لیگ قهرمانان از آنها. ملاقات با بهترین تیم های اروپایی و رقابت با تیم های درجه یک و ستاره های فوتبال اروپا تجربه ای است که تیم در این رقابت کسب می کند ، اما از نظر مالی ، تیم سودهای کلانی نیز کسب می کند.

یوفا برای مرحله گروهی 15.2 میلیون یورو برای هر باشگاه در نظر گرفته است. 2.7 میلیون یورو برای هر برد ، 0.9 میلیون یورو به تساوی ، 9.5 میلیون یورو در مرحله یک هشتم نهایی ، 10.5 میلیون یورو در یک چهارم نهایی ، 12 میلیون یورو در نیمه نهایی ، 15 میلیون یورو در فینال و عنوان پرداخت شده یورو 19 میلیون به باشگاه.

البته این مبلغ فقط پولی است که یوفا به باشگاه ها می پردازد و این ارقام را باید به درآمد کل حقوق پخش تلویزیونی و سایر مسائل اضافه کرد تا مشخص شود باشگاه های اروپایی از پیوستن به لیگ قهرمانان چقدر درآمد دارند. به دست آوردن

تفاوت از زمین به آسمان است

فوتبال آسیا خودش را دوست ندارد

با مقایسه ارقام فوق و تفاوت واضح ارزش دلار و یورو در بازار ارز ، به راحتی می توان فهمید که تفاوت بین درآمد تیم های برتر آسیا و تیم های منظم و منظم در اروپا در همین حال ، مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال در آسیا نیز مقصر هستند. یکی از بزرگترین درآمد هر باشگاهی مسئله حق پخش تلویزیونی است ، اما در این فصل ، به عنوان مثال ، لیگ قهرمانان آسیا ، به دلیل اختلاف بین AFC و شبکه ورزشی قطر ، که یکی از معتبرترین و large آیا بیشترین شبکه تلویزیونی ورزشی در جهان است ، حق پخش بازی به ورزش نمی رسد و بازی ها فقط از شبکه های داخلی عربستان پخش می شوند ، به طوری که نه تنها برای باشگاه ها اتفاقی نخواهد افتاد ، بلکه فوتبال آسیا نیز محدودتر خواهد شد و بیش از هر زمان دیگری شکست خورده است با دنیا آشنا شوید. البته ، در صورت عدم پوشش رسانه ای مناسب برای بازی ، سرمایه گذاری در مسابقات نیز کاهش می یابد و دیگر نمی توان انتظار افزایش چشمگیر درآمد و گسترش فوتبال باشگاهی را داشت ، به طوری که در چنین شرایطی ، پیشرفت فوتبال اروپا و فوتبال آسیا با سرعت سریع سقوط می کند. بیشتر اتفاق خواهد افتاد و شکاف های فنی ، مالی و مدیریتی موجود روز به روز بیشتر خواهد شد.

تفاوت از زمین به آسمان است

اخبار پربازدید خدمات ورزشی:

آگوئرو با الهلال موافق است

بیرانوند در آستانه جدایی از آنتورپ است

استراماچونی سرانجام سکوت را شکست

254 251

دکمه بازگشت به بالا