ورزشی

تقدیر سازمان بهداشت جهانی از برنامه‌های وزارت ورزش در ایام کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، عبدالحمید احمدی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه ورزش های همگانی گفت: تاثیر گذار.” و ما در این زمینه بسیار ارزشمند هستیم. همچنین تلاش های خوبی در وزارت ورزش ، فدراسیون های ورزشی ، نمایندگان ، آموزش و پرورش و سایر ارگان های مربوطه برای فراهم آوردن شرایط برای مشارکت گسترده جامعه برای روی آوردن به ورزش های همگانی انجام می شود.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا با مراجعه به آمار خود به مرکز آمار ایران یا سایر تحقیقات انجام شده توسط سازمان های علمی تبدیل شویم. در ابتدای سلطنت ، میزان مشارکت عمومی در ورزشهای همگانی 16 درصد بود و اقدامات جدی تری لازم بود. گزارشی که در سال 1994 منتشر شد نشان داد که مشارکت بیشتر است. در سال 1996 ، مرکز آمار مطالعه دیگری را انجام داد که نشان می دهد مدت زمانی که مردم برای ورزش می گذرانند به 27 دقیقه افزایش یافته است.

احمدی ادامه داد: این آمار و گزارش ها کاملاً منطبق بر اقدامات وزارت ورزش و نهادهای مرتبط در سال های اخیر است. تحقیقات نشان داده است كه حدود 40٪ افراد از نظر كیفیت و زمان آموزش فعالیتهای خود را انجام داده و به نحوی اصولاً ورزش كرده اند. ورزش 40٪ تأثیر بسزایی در سلامتی آنها دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان نشان می دهد: برنامه های گسترده متعلق به وزارت ورزش و جوانان در قالب رویدادها و پویایی ورزش های همگانی در ایجاد بستری برای مشارکت جامعه در ورزش های همگانی از برنامه های با کیفیت و موثر است. این تمایل در حد مطلوب ادامه دارد تا زمانی که شرایط بیماری کرونا در کشور ایجاد شود و ویروس ورزش های مختلف را مختل کند.

وی گفت: “پس از شیوع کرونا ، ما سعی کردیم الگوی ورزش های همگانی را تغییر دهیم و ورزش را از مکان های عمومی و برنامه های انبوه به برنامه های ورزشی خانگی منتقل کنیم.” خوب است که با راه اندازی اسکن های مختلف به سلامت مردم کمک کنیم. اقدامات ما در زمینه حفظ سلامت عمومی توسط سازمان بهداشت جهانی تحسین می شود. نه تنها مشارکت مردم در ورزش متوقف نخواهد شد ، بلکه ما الگوی جدید ورزش همگانی را ارائه خواهیم داد که به حفظ امنیت و رفاه جامعه کمک می کند.

احمدی گفت: ما در وزارت ورزش هنوز نگران بخشی از افرادی هستیم که ورزش نکرده اند. وقتی می گوییم 51٪ از جمعیت در حال ورزش هستند ، همچنین نگران هستیم که 49٪ از جمعیت ورزش نکرده اند. ما باید با برنامه های استراتژیک مشارکت این جامعه را افزایش دهیم. بسیاری از برنامه های ورزش های همگانی برای اولین بار تجربه می شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: برای اولین بار با تمرکز بر وزارت ورزش ، مشارکت گسترده کشور در برنامه های ورزش همگانی را به طور نهادی دنبال می کنیم. پروژه شهرهای فعال در ایران مورد استقبال کلان شهرها قرار دارد. برای سال 1400 پیش بینی می شود که بیش از 1370 شهرداری با حمایت وزارت امور داخلی از تخمین ها و اعتبارات مستقل در زمینه ورزش های همگانی برخوردار شوند.

احمدی اظهار داشت: ما همچنین برنامه خوبی با آموزش و پرورش داریم و این وزارتخانه همچنین برنامه جدی برای گنجاندن 14 میلیون دانش آموز در برنامه های ورزش همگانی دارد كه تأثیر آن در برنامه های كوتاه مدت و میان مدت مشخص می شود. دانشگاه ما نیز فعال است و برنامه های خود را برای مشارکت در ورزش های عمومی اجرا کرده است.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر برگزاری دو جلسه شورای ورزش همگانی در اواخر سال جاری هستیم تا انسجام و هم افزایی لازم بین نهادها و دست اندرکاران حوزه ورزش های همگانی بیش از هر زمان دیگری فراهم شود. در دوران کرونا ، فدراسیون ورزش های همگانی و هیئت های سراسری آن و همچنین فدراسیون ورزش های روستایی برنامه خوبی را دنبال کردند. همه فدراسیون ها در سال 1999 برنامه های خاص خود را برای شرکت در ورزش های عمومی داشتند که اعتبارات جداگانه ای به فدراسیون ها پرداخت می شد.

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: ما شبکه شکوه را برای ادغام بیشتر در فدراسیون ورزش متصور هستیم. این شبکه به طور سیستماتیک مشارکت فدرال در برنامه های ورزش همگانی را کنترل می کند. همچنین ، برای مشارکت گروه ها و سازمان های جوانان در برنامه های ورزش همگانی ، ما توانستیم شبکه شمس را طراحی کنیم ، جایی که موسسات فعالیت های مختلفی دارند و از این طریق همچنین می توانستیم از مشارکت جوانان استفاده کنیم.

وی گفت: توانایی هایی وجود دارد که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. ما 60 هزار پایگاه بسیج در سطح کشور داریم و طی تفاهم نامه امضا شده ، این 60 هزار پایگاه به مکان های برنامه های ورزشی همگانی تبدیل شده و بستری را برای همه اقشار فراهم می کنند. ما همچنین با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای امضا کردیم که به ما در ساختن خانه ورزش روستایی نیز کمک کرد.

احمدی ادامه داد: کلیه فدراسیون های ورزشی به دستور دکتر سلطانی فر ملزم به تشکیل کمیته توسعه ورزش روستایی هستند و باید سهم روستاییان در ورزش های همگانی در نظر گرفته شود. در ابتدای دولت تدبیر و امید ، تعداد خانه های روستایی ما حتی به 500 خانه هم نمی رسید ، اما اکنون این تعداد به 6750 خانه ورزش روستایی رسیده است.

وی افزود: امروز بیش از 2000 مزارع چمن مصنوعی در روستاها وجود دارد که نسبت به گذشته کاشت کرده ایم. شکل گیری جاده های بهداشتی و جاده های دوچرخه نیز یکی از توافق های ما با شهرداری است. ما قبلاً حداکثر 13000 باشگاه ورزشی داشتیم که بیش از 26000 باشگاه ورزشی است.

احمدی تأكید كرد: امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید با اجرای برنامه ها ، پروژه ها و ابتكارات ، زمینه را برای مشاركت بیشتر افراد در فعالیت های ورزشی همگانی فراهم كنیم. ما سعی کردیم تاج را رها نکنیم و برنامه خود را ادامه دادیم. تلاش ما این است که مشارکت را تا 57 درصد افزایش دهیم. یکی از کارهای خوب استانداران و امید در توسعه ورزش های همگانی این است که کارهای درستی انجام داده است.

سرانجام معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اقدام موثر دیگر حمایت حقوقی از برنامه های ما است. در این دولت قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در شورای شورای اسلامی نهایی شد. ما اکنون قانونی برای مدیریت عمومی ورزش ملی داریم که اتفاقاً در ورزش های همگانی جایگاه بسیار برجسته ای دارد. ما می توانیم مقررات قانونی موثری را برای ورزشهای همگانی تصور کنیم که امیدواریم تا پایان سال 1999 تصویب شود. در حال حاضر ، تعامل بسیار خوبی بین وزارت ورزش و شورای اسلامی اسلامی وجود دارد و برنامه ما توسط بخشهای مختلف شورای اسلامی اسلامی تصویب می شود ، به ویژه کمیته ورزش.

دکمه بازگشت به بالا