اقتصادی

تنها راه تعامل با ایران گفت‌وگو است/کمکهای وارده به غزه محدود است

به نقل از الجزیره، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: با همکاری فرانسه، ۱۱ طن کمک پزشکی شامل دارو برای اسیران اسراییلی وارد کردیم. تلاشهای میانجی گری در غزه ادامه دارد.

وی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که بهترین راه تعامل درباره اختلافات با ایران از راه گفت‌وگو است. قطر راه پایان دادن به تنش در منطقه را منوط به پایان جنگ غزه می داند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان کرد: از همه تلاشهای منطقه ای در راستای کاهش تنش در دریای سرخ حمایت می کنیم. تداوم تنش در غزه بر تلاشهای میانجی گری برای پایان بحران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اقدامات قطر در زمینه رایزنی میان طرفهای بحران در غزه اعلام کرد: اوضاع فرق کرده است. قطع ارتباط داخل غزه و عدم ارسال کمکها به غزه بر تلاشهای میانجی گرانه تاثیر می گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان کرد: چالشهای بزرگی برای حل بحران غزه به ویژه همزمان با تشدید تنش وجود دارد. تداوم جنگ در غزه فقط به خسارات بیشتر منجر می شود.

الانصاری گفت: کمکهایی که وارد غزه شده بسیار محدود است و در حال حاضر فقط یک بیمارستان فعال است. ما بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم که به اسراییل برای گشودن گذرگاهها فشار وارد کنند. هدف قرار دادن بیمارستان را محکوم می کنیم.

وی افزود: در همه رایزنی هایی که با همه طرفها داشته ایم بر مخالفت با کوچاندن اجباری تاکید کرده ایم.

310310

دکمه بازگشت به بالا