ورزشی

تنها راه حضور سردار آزمون در تیم ملی

در عرض چند ساعت دو خبر با مضمون مشابه حسابی فوتبال ایران را در شوک فرو برد. اولی از سوی سایت معتبر گل بود که اعلام کرد سردار آزمون به دلیل توافقی که با باشگاه رم داشته نمی‌تواند تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

صبح امروز با اعلام لیست تیم ملی این شایعه رنگ و بوی حقیقت به خود گرفت. جایی که در بخشی از توضیحات این لیست به نوعی احتمال غیبت سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا علنی شد. فدراسیون فوتبال اعلام کرد که طی نامه‌ای رسمی به باشگاه رم و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم ملی شده و در حال مذاکره با مسئولان رم است تا موافقت حضور این بازیکن را به‌دست بیاورد.

همچنین فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC (١٢ دی) منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزاد کردن این بازیکن و ملحق شدن وی به اردوی تیم ملی در موعد مقرر است و پس از آن فهرست نهایی و ٢۶ نفره تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.

حالا در فاصله چند روز مانده به شروع جام ملت‌های آسیا امیر قلعه‌نویی با یک چالش بزرگ مواجه شده است. این که باید تیمش را سردار آزمون روانه مسابقات کند یا باید بدون یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های خود پا به قطر بگذارد.

امروز و در حال حاضر هیچ راه حل مشخصی برای روشن شدن وضعیت سردار آزمون و تیم ملی وجود ندارد. ماجرا از این قرار است که رم طی دو هفته آینده دو نبرد فوق‌العاده حساس مقابل رقبای اصلی خود در راه کسب سهمیه اروپایی خواهد داشت. جایی که آنها ابتدا باید در المپیکو به مصاف آتالانتای رده ششمی بروند و یک هفته بعد یعنی روز چهارده ژانویه باید در سن سیرو مقابل میلان رده سومی قرار بگیرند.

تقابل رم با آتالانتا قبل از شروع جام ملت‌های آسیاست اما بازی این تیم با میلان درست در همان روزی است که تیم ملی باید کار خود را در قطر آغاز کند و در آن روز به مصاف فلسطین برود. نکته نگران‌کننده ماجرا اینجاست؛ به نظر می‌رسد رم تنها در صورتی به سردار اجازه حضور در اردوی تیم ملی را می‌دهد که او بعد از این دو جدال حساس بخواهد این کار را انجام دهد، یعنی پس از اتمام اولین بازی ایران در جام ملت‌ها مقابل فلسطین!

اما به این نکته مهم هم باید اشاره کرد که تیم ملی قبل از شروع جام ملت‌ها آخرین کارهای تاکتیکی خود را در تمرینات مرور خواهد کرد و در بازی‌های دوستانه نیز به میدان می‌رود بنابراین قطعا قلعه‌نویی می‌خواهد پیش از شروع رسمی تورنمنت تیم اصلی خود را پیدا کند که قطع به یقین سردار نیز در صورت حل شدن مشکلش یکی از آن‌ها خواهد بود.

در حال حاضر همه چیز مثل یک کلاف پیچیده است. رم قبول نمی‌کند که سردار زودتر از بازی با میلان به اردوی تیم ملی ملحق شود و قلعه‌نویی نیز می‌خواهد با شروع تمرینات تیم ملی سردار را در اردو داشته باشد و در مقطع فعلی به نظر نمی‌رسد که هیچک‌دام از مواضع خود کوتاه بیایند.

از طرف دیگر سردار نیز بارها در مورد عشق و علاقه‌اش به تیم ملی صحبت کرده اما باید این را هم در نظر گرفت که ممکن است در صورت سرپیچی از دستور رم و عدم پایبندی به توافقی که با آن‌ها کرده، مورد خشم باشگاه ایتالیایی قرار بگیرد و حتی تا پایان فصل سکونشین شود.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده چه اتفاقی در انتظار سردار آزمون و فوتبال ایران خواهد بود. آیا این قضیه ختم به خیر می‌شود و او را در جام ملت‌های آسیا در تیم ملی خواهیم دید یا این ستاره باشگاه رم غایب بزرگ ایران و البته کل تورنمنت لقب خواهد گرفت.

258 258

دکمه بازگشت به بالا