ورزشی

تهیه شیوه‌نامه بهداشتی برداشت زعفران

محمدجواد صیغه الاسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، با اشاره به اینکه رعایت روش های بهداشتی همراه با برداشت زعفران یک ضرورت است، اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده یکی از دلایل اصلی برداشت زعفران. افزایش تعداد بیماری های عروق بیماری کرونا قلب در روز این روشی برای برداشت محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله زردچوبه است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، گیاهان دارویی و علوم دامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان جنوبی افزود: فرآیند برداشت، پر کردن، خشک کردن، فرآوری یا بسته بندی گز نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد؛ اقدامات بهداشتی مرتبط با برداشت زعفران در راستای ماموریت منطقه ای خود.

وی با تاکید بر مهمترین نکات در سیاست های بهداشتی تصریح کرد: کارگران مرتبط با فعالیت های مختلف زردچوبه را برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی قبل از شروع به کار توسط مالک توجیه کنند – رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متری در زمان برداشت، استفاده از ماسک در در تمام سطوح استفاده کنید به جای پوشاندن دست ها و تعویض منظم یا شستن دست ها با آب و صابون (یا بهداشت دست) هر ساعت در تمام سطوح، از چرخه های خانوادگی در هنگام زدودن لکه زردچوبه (زردچوبه تمیز کردن) و تهویه مناسب فضا خودداری کنید. تماس با دست با صورت، چشم یا بینی در تمام مراحل برداشت و پس از آن گل ها را روی پارچه سفید تمیز پر کنید و ترجیحاً پس از هر بار استفاده ظروف حاوی گل ها را با مایع ظرفشویی بشویید و روزانه گلبرگ ها و بقایای زردچوبه را تمیز کنید. مبانی یکی از مهم ترین مسائل، سیاست سلامت است.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا