اقتصادی

توافق وزارت دفاع اوکراین با شرکت بیرقدار ترکیه برای بازآماد پهپادها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، وزارت دفاع اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای ساخت مرکز خدماتی برای بازآماد کردن پهپاد در اوکراین توافقنامه‌ای امضا کرده است.

به گزارش وبگاه «ترکیش مینیت» اوکراین به دنبال تقویت و تولید پهپاد در جنگ با ارتش روسیه است. «کوستیانتین وشچنکو» از مقامات ارشد وزارت دفاع اوکراین گفت: «ایجاد مرکز خدمات کمک قابل توجهی به تقویت قابلیت های دفاعی اوکراین خواهد بود و ما را به پیروزی نزدیک‌تر خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، در بحبوحه جنگ اوکراین با روسیه، تولیدکنندگان اوکراینی تولید پهپادهای داخلی را به شدت افزایش داده‌اند. «میخایلو فدوروف»، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که بیش از ۱۰۰۰۰ اپراتور پهپاد با ۱۰۰۰۰ نفر دیگر آموزش دیده اند. نیروهای اوکراین و روسیه از مجموعه گسترده‌ای از پهپادها برای اهداف نظارتی و حمله در طول جنگ استفاده کرده‌اند.

این تحرکات در حالی انجام می‌شود که وزارت دفاع روسیه در طول نبرد با اوکرلین بارها اعلام کرده که پهپادهای متجاوز اوکراینی را  با پدافند هوایی یا جنگال «جنگال الکترونیک» سرنگون کرده است.

 

رسانه‌های اوکراینی اوایل ماه جاری به نقل از «آلکساندر کامیشین» وزیر صنایع راهبردی اوکراین گزارش دادند که بایکار ساخت کارخانه تولید پهپادهای «بیرقدار» را در اوکراین آغاز کرده است.

سازمان امنیت وهمکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه  نظارت دارد به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرد.

خلبانان جنگنده نیروی هوایی اوکراین نیز  اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرارکردند، خلبانان اوکراینی متوجه اختلال  ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری  و از کار افتادن رادارهایشان شدند. 

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا