ورزشی

توجه دانشگاه آزاد اسلامی به محیط تربیتی/ دانشگاه «تقریب مذاهب» و «امامت و مهدویت» را پیگیری می‌کند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین جلسه کنگره واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور که صبح امروز در واحد بیرجند برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که فرصتی به دست آورد. کار سرویس به ما سپرده شده است تا مطمئن شویم قانون برقرار است و ثابت نشده است. ما برای به دست آوردن آن، و مکانی که در آن خواهد رفت، دست از سر راه خود برنخواهیم داشت.

وی با قدردانی از استان های پیشتاز در حوزه برنامه های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: بحثی که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب و امامت و مهدویت در پیش گرفته شده، مسائل روز است، چراکه دانشگاه آزاد اسلامی از 50 سال پیش و در دوران مدرنیته سازمانیافته و بنا را بر این نهاد که در جهت ارزشآفرینی حرکت فرهنگی کند و این ارزش آفرینی تحت عنوان دولت و نظام شهروندی شکل گرفت که بهزعم به دنبال توسعه دموکراسی بودند، اما حقیقت فرهنگ ملل را نشان می دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فروان گفت: آنچه در پاشی شوروی اتفاق افتاد، کارکرد این نگاه و مباحث حقوق بشر بود، اما شوروی همانگونه که امام خمینی (ره) پیشبینی کرده بودند، ازلحاظ تئوریک به شکست رسیده بود، اما غرب هم در این فروشی بود. از کارهایی که با شما انجام می شود نترسید.

دکتر طهرانچی ادامه داد: پس از گسترش و پررنگتر شدن فضای مجازی و یکپارچگی فرهنگی که غرب به دنبال آن است، اکنون دانشگاههای آنها مفهوم شهروند تکنولوژیک جهانی را دنبال می کنند. هدف ما از کار چیست؟ اگر ندانید چقدر پول در یک حساب بانکی پیدا کرده اید، نمی توانید از آن بهترین استفاده را ببرید.

وی با بیان اینکه دانشگاه غرب در نیمه دوم قرن بیستم با عبور از دین و خانواده، به سمت شهروندی حرکت کرد و اکنون نیز از ملیت و هویت را از طریق فضای مجازی و دانشگاه در پیش گرفته شده است، گفت: هدف دانشگاه آزاد اسلامی که در میان خیمه ملاقات، زمینی بایر و متروک خواهد بود.

دکتر طهرانچی ارائهان کرد: در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، تحولات جهانی و داخلی را تحلیل کرده و بر اساس آن میخواهیم دانشگاه را به اجتماعی، فرهنگی و هویتی تبدیل کنیم. در این “بازی ویدئویی” یک مرکز اجتماعی است که دارای یک مربع و دو قفسه است. در این مورد، ساختمان از حیوانات چهار پا و دو محوطه بزرگ ساخته شد که یکی از آنها ساخته شد. دانشگاه آزاد اسلامی برای مخاطبان مذهب جعفری برنامه های امامت و مهدویت از 13 رجب تا 15 شعبان و برای مخاطبان مذاهب چهارگانه تقریب مذاهب اسلامی را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: برخی می گویند این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی کار دانشگاهی نیست، در حالی که یکی از رسالت های مهم دانشگاه، پرداختن به چنین موضوعاتی است و معتقدیم پرچم امامت و مهدویت و تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی، پرچم دنیای دنیای یکپارچگی را ترویج می کند. است. از سطوح عالی معارف اسلامی به استفاده از علم، فناوری و هوانوردی کاملا متعهد هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از قالب شدن فرهنگسازمانی بر محیط آموزشی، گفت: پیشازاین، اساتید در محیط آموزشی دانشگاه قرار دارند و شاگردپروری اتفاق میافتاد، اما اکنون اساتید به محیط سازمانی منتقل شده و در محیط آموزشی حضوری دیگر ندارند. بدین ترتیب شناخت افضل العلم به بیشترین میزان تثبیت می شود.

دکتر طهرانچی با اشاره به پیام های تخصصی شدن دانشگاه، اظهار داشت: عدم تولید الگوهای فرهنگی، چندپاره شدن تدریس، بروکراتیزه شدن دانشگاه، تغییر روابط میان استاد و دانشجو، تغییر در مقام استادی در دانشگاه کیفی به کمی، تغییر کار دانشی از روشنگری معنوی. در پایان طیف، تعدادی دستگاه تخصصی وجود دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در پایان، توضیحاتی در خصوص لزوم توجه به علم مقرون به عمل، توجه استان ها به حرکت در جهت وقوع تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین برنامه ها بر اساس آمایش استانی و … ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، دکتر سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی در خصوص ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تشکیل مجتمع های مسکن در واحدها و سید جواد جعفری مدیر موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت گزارشی از نرم افزار راهبان راهبان و مراقبان در دروازه های شهر.

//

دکمه بازگشت به بالا