ورزشی

توجه ویژه به ابعاد اخلاقی و تربیتی دانشجویان در کنار آموزش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند، نشست بحث و بررسی بیان نقش دانشگاه در تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار سید حسن هاشمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و آغاز دهه ولایت و امامت، اهتمام رئیس دانشگاه به اخلاق را دارد. ، مسائل آموزشی و فرهنگی و رفتاری در دانشگاه را مورد تاکید قرار می دهد و بر تقویت رسالت دانشگاه در زمینه تربیت اجتماعی دانشجویان تاکید می کند و لذا معنای این جمله باید مورد توجه مسئولان فرهنگی، اساتید محترم و کلیه همکاران قرار گیرد. دانشگاه.
هاشمی تاکید کرد: اجرای دقیق مفاد این بیانیه در راستای ایجاد فضایی برتر و موثر در تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور عزیز اسلامی و رسیدن به دانشگاه انقلاب اسلامی است که مورد تاکید است. توسط بالاترین رهبری، نیز بسیار موثر است.
در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسین مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان، اساسی ترین موضوعی که در تمام دنیا مطرح است را بحث تعلیم و تربیت دانست و گفت: هرکس که باشد. یک نفر را تربیت می کند مانند کسی است که همه مردم را نجات داده است.
و با بیان اینکه فردی که تربیت صحیح و اسلامی را فرا نگیرد آثار مخربی در جامعه دارد، گفت: لازم است همه با همت و همدلی برای رسیدن به اهداف عالیه این بیان تلاش کنیم.
حجت السلام والمسلمين محمد حجيزاده عاثير نهادنمايندگی مقامت در در حال حاضر در حال حاضر
وی با گفت با کیدیر به کیدیر به معرفی به غدیر عید غدیر و تکریم و کی تکریم به آید سعید گفت: غدیر عید الله اکبر است. وی به خدمات و برکات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم دستاوردهای این نظام مقدس و الهی را برای نسل جوان و دانش آموزان تبیین کنیم.
حجت الاسلام محمد حاجی زاده بیان نقش دانشگاه آزاد اسلامی در امر تربیت و تربیت اجتماعی را گامی مهم و تحسین برانگیز در راستای توسعه فرهنگی و معنوی فرآیندهای آموزشی خواند و افزود: علاوه بر فعالیت های آموزشی باید به آن نیز توجه ویژه ای شود. به جنبه های اخلاقی و تربیتی دانش آموزان پرداخته شود
علی ذوکی، مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به نظریه دهکده جهانی مارشال مک لوهان و اینکه دشمن از طریق رسانه ها و فضای مجازی به فرهنگ ما هجمه کرده است و ضروری است به این موضوع توجه ویژه شود. توسعه بیشتر معنویت و اخلاق در کنار مسائل تربیتی را یاداور کرد و گفت: بیانیه آموزش و پرورش و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی راهی طولانی و موثر برای ایجاد جامعه ای سالم و متعالی است.
وی گفت: البته کارکرد کلاس ها و معلمان در تربیت اجتماعی و ارتقای ابعاد اخلاقی، معنوی و هویتی نقش محوری دارد، اما در عین حال همه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و همکاران و اساتید دانشگاه نقش جدی دارند. وظیفه در این زمینه
در این جلسه حبیب الله نخعی رئیس هیئت امنای استان، علی ماندنگ معاون دانشجویی و فرهنگی، مجید علی آبادی معاون پژوهشی، سید قلمرضا موسوی مدیر استان، محمدجواد ثقه الاسلامی دبیر وزارتخانه دین، این بیانیه و بهترین راه رسیدن به آن را مورد بحث قرار داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا