ورزشی

توجه پژوهشگران و دانشگاهیان به ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی در جلسه شورای جهاد علم و تکنولوژی خراسان جنوبی با قدردانی از سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و سازمان علمی، تحقیقات و فناوری پایگاه خراسان جنوبی گفت: این نشست سرآغاز اقدام و جهاد علمی مشترک است که منشأ خیر و خوبی خواهد بود. برکت برای منطقه ما. . (ادامه مطلب)

وی بیان بسیار مهم گام دوم انقلاب را دارای بعد بسیار مهمی می داند که باید مورد توجه جدی محققان و دانشگاهیان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی اشاره به خلقت دارد اردوی جهاد علمی وی با توجه به مفاد یک بیانیه بسیار مهم، گام دوم انقلاب و تثبیت ظرفیت پژوهشی علمی و فناوری منطقه را گامی بسیار ارزشمند و موثر دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ارتباط بین صنعت دانشگاه و جامعه باید دو برابر شود.

اساس جهاد علمی باید با دیدگاه ها و تفکرات بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در منطقه شکل بگیرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: زمانی که هم افزایی و همکاری علمی، پژوهشی و فناوری با تشکل ها و مراکز علمی و دانشگاهی وجود داشته باشد می توانیم موفق باشیم.

علی فرخنده با اشاره به اینکه اداراتی مانند شهرک صنعتی، اداره صامت، جهاد کشاورزی و … می توانند پل ارتباطی بین صنعت و کشاورزی برای نخبگان و مخترعان علمی باشند، تاکید کرد: باید مشکلات منطقه ای حداقل دانشگاه ها، مراکز علمی محاسبه شود. و ادارات مربوطه جلساتی را برای همیشه برای حل مشکلات منطقه ای در زمینه های مختلف کشاورزی، محصولات استراتژیک، گیاهان دارویی، معدن، آب، اقتصاد مرزی، صنایع دستی و گردشگری و نیز نیازهای منطقه ای برگزار کنند.

وی افزود: نیاز است پایگاه های جهاد علمی با نگاه و تفکر بسیجی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در منطقه تشکیل شود تا ظرفیت استانی در علم، پژوهش و فناوری یکپارچه شود و گره های بزرگ تری ایجاد شود. در منطقه افتتاح شد.”

رئیس سازمان محرک های علمی، پژوهشی و فناوری خراسان سلاطان با اشاره به اینکه هر ساله بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در کشور جشنواره ملی جهاد علم و فناوری را برگزار می کند، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی امسال این جشنواره را در هفته پژوهش برگزار می کند که در این مدت برای ارتقای کیفی تلاش می کنیم. نمایشگاه ها و جشنواره ها در این راستا تاکنون هشت نشست ویژه برگزار شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلام بیرجند در پایان این نشست در گفت و گو با آنا توضیح داد: برگزار می شود.

مجید علی آبادی ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره اصل از 22 تا 25 آذر 1400 برگزار می شود.

به گزارش آنا، جلسه شورای جهاد علمی و فناوری خراسان جنوبی با حضور مسئولان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری استان، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش، آموزش و پژوهش، فرمانداران، پارک های علم و فناوری، اداره کل فنی و حرفه ای و شرکت شهرک صنعتی خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام/4103/4062/

دکمه بازگشت به بالا