ورزشی

توضیحات فدراسیون جهانی جودو درباره محرومیت ایران تا سال ۱۴۰۲

به گزارش یک خبرگزاری اخبار ورزشی؛ کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی جودو (IJF) در بیانیه ای اعلام کرد که این ممنوعیت پس از تصمیم دادگاه داوری ورزش (CAS) در مورد اعتراض فدراسیون جودو ایران به ممنوعیت چهار ساله خود از برگزاری کلیه مسابقات ورزشی ، همچنان پابرجا خواهد ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ، مطابق با بند 121 بیانیه دادگاه داوری دادگاه داوری ورزش (CAS) ، میزان جدی تخلفات فدراسیون جودو ایران را به شرح زیر برجسته می کند:

طبق نظر هیئت منصفه ، پرونده مربوط به یک رویداد یک بار نیست ، بلکه شامل روندی است که در آن از ورزشکاران خواسته می شود قبل از اینکه به مصاف حریف اسرائیلی بروند ، شکست بخورند. به این ترتیب دلیل واقعی از دید فدراسیون جهانی و مردم پنهان خواهد ماند. علاوه بر این ، این مسئله مشارکت مشترک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ، وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد ، که به روشنی روش منظمی را نشان می دهد.

در پایان ، این نقض اصول بسیار مهمی است زیرا آنها اصول اساسی المپیایی بودن هستند ، همانطور که در منشور المپیک بیان شده است. در نتیجه ، هیئت منصفه نتیجه گرفت که تخلف مرتکب شده توسط فرجام خواه (فدراسیون جودو ایران) بدون شک “نقض جدی معنای ماده 28.1 اساسنامه فدراسیون جهانی جودو” بوده و در نتیجه ، فرجام خواه می تواند به حالت تعلیق درآید. و اخراج شد توصیه هیئت منصفه CAS برای بازگرداندن پرونده به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو اجرا شده است و کمیسیون انضباطی مجازات مناسب را فقط مطابق با قوانین انضباطی فدراسیون جهانی جودو تعیین کرده است.

بنابراین ، کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد که عضویت فدراسیون جودو ایران و سازمان های وابسته به آن در فدراسیون جهانی جودو به مدت موقت به مدت 4 سال از 18 سپتامبر 2019 تا 17 سپتامبر 2023 (26 سپتامبر 1402) به حالت تعلیق در خواهد آمد. ) فدراسیون جهانی جودو همچنان ارزشهای اصلی خود و حقوق اعضای خود را حفظ می کند.

258 41

دکمه بازگشت به بالا