اقتصادی

توضیح انصارالله درباره دیدار با آمریکایی‌ها

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ، محمد عبدالسلام ، به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: “ما در پادشاهی عمان با مقامات آمریکایی دیدار نکردیم ، اما از طریق طرف عمانی با آنها تماس گرفتیم.” ما هیچ ارتباط مستقیمی با آمریکایی ها نداشتیم و فقط از طریق کانال اخوان عمانی نظرات خود را در مورد حل بحران یمن به آنها منتقل کردیم.

وی افزود: “ما آمریکایی ها را نوک پیکان خصومت با یمن می دانیم و به آمریکایی ها اطلاع داده ایم که با خصومت و محاصره به زور با دشمن روبرو خواهیم شد.”

عبدالسلام در مورد جنگ در یمن گفت: “ماریب” بخشی از جبهه جنگ علیه تجاوز است و ما آن را یک جبهه نظامی و نقطه تحریک جنگ علیه استانهای همسایه می دانیم.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از دو مقام مسلط به این موضوع گفت كه مقامات ارشد آمریكایی برای اولین بار مستقیماً با مقامات حوثی در عمان ملاقات كرده اند.

رویترز گزارش داد که مذاکرات ، که هیچ یک از طرفین اعلام نکرده اند ، در تاریخ 26 فوریه بین نماینده ویژه ایالات متحده در یمن تیموتی لندر کینگ و محمد عبدالسلام ، مذاکره کننده حوثی ها در مسقط برگزار شد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفت که دیدار در مسقط بخشی از سیاست جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده بود.

به گزارش رویترز ، لندر کینگ پس از دیدار با مقامات سعودی و مقامات سازمان ملل در ریاض با عبدالسلام در مسقط دیدار کرد. وی همچنین در یک تور منطقه ای به کویت ، امارات و قطر سفر کرد.

به گفته این منابع آگاه ، لندر کینگ حوثی ها را به توقف حمله به شهر ماریب فراخواند و آنها را تشویق کرد تا در مذاکرات آتش بس فعالانه با ریاض درگیر شوند.

عبدالسلام سخنگوی انصارالله در گفتگو با اسپوتنیک اظهارات خود را رد كرد و ادعای رویترز را رد كرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا